söndag, november 20, 2005

Fundering 10

Dagens hemskaste:
Jag har funderat på detta sedan imorse när jag läste tidningen och jag känner mig så skyldig... Igår var vi i k-stad och firade älsklingens födelsedag (återkommer till detta) och när vi kom hem ca 21 på kvällen och kom körande på gatan som leder till vår (där alla bussar går) så lade vi märke till ett gäng killar som blev ifrånkörda på en busshållsplats. Troligtvis körde den eftersom ett par av killarna inte var framme vid hållplatsen och bussen kunde nog inte vänta.
Vi reagerade på att de började springa efter bussen ute i gatan och trodde att de försökte hinna i kapp vid nästa hållplats som ligger väldigt nära. Vid nästa hållplats stod två personer och väntade dessutom. Vad vi inte visste eller uppfattade så var dessa ungdomar ute efter busschauffören och när de - ca en halv minut efter att vi kört förbi - kom ikapp bussen så slet de ut föraren och misshandlade honom svårt varefter de tog till flykten.
Jag känner det som att vi hade kunnat göra något... Tänk om vi hade saktat in för att se vad som pågick, eller vänt och kollat? Eller kommit körande en minut senare? Då hade vi kanske kunnat avskräcka dem och rädda chauffören. Det känns fruktansvärt. Speciellt på att vi reagerade på att de jagade bussen och en av dem hade smällt till bussen... Jag önskar att jag hade kunnat göra något... Men nu kan jag inte det och det vet jag, men ändå...

Nåja, över till trevligare händelser:

Veckan som gått:
Jag har varit fruktansvärt förkyld i en vecka men nu är jag äntligen frisk - känns underbart!
Förra lördagen var vi hos mamma och åt Mårten Gås-middag (fast med kalkon :D) och umgicks med familjen vilket var riktigt trevligt som vanligt :)
I måndags tog jag och älskling samt A&P en tripp till Ullared och shoppade loss :) Vi hittade massor av saker vi behövde, och massor vi inte behövde. Vi handlade upp ca 4000 kr - isch! Men vi hade lagt undan pengar fast vi hade inte räknat med riktigt så mycket :) Det var iallafall en trevlig dag och kul att umgås med sina vänner samtidigt.
I torsdags fyllde älsklingen 28 och det firade vi genom att jag lagade hans favoriträtt och på kvällen gick vi på bio och såg "Bröderna Grimm" - en mycket mysig kväll :)
I går körde vi som sagt till k-stad och firade hans födelsedag med hans familj och släktingar. Vi åt massor av god smörgåstårta och vanlig tårta - aj min mage säger jag bara :)
Idag har vi bara slappat och sovit länge :) Men nu är det slut på det roliga, nu är det jobb som gäller igen, precis som vanligt...
//J

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh ja! Meeeeer smörgåstårta! ;D