tisdag, november 08, 2005

Fundering 9

Dagens fundering:
Varför kan jag inte vara mer elak? Ett bra tillfälle hade varit när emotionella kalhyggen till människor lever sina liv genom att trycka ner folk jag tycker om.
Tänk om man bara kunde drämma av en riktigt spydig grej som totalkrossar personerna i fråga så att de aldrig mer beter sig så igen. Men det kan man ju inte. Jag kan bara känna medlidande med sådana uppenbart olyckliga personer.
Men det hade varit kul att kunna kläcka ur sig dräpande kommentarer >:) Och då inte tre veckor efter att man blev förbannad, helst...
Det hade varit bra att kunna här på jobb också, när ens kollegor tror att allt man gör är rullar tummarna hela dagen och vill slösa ens tid på idiotuppgifter.
Som tur är har jag blivit bättre på att säga ifrån, t ex när VD:n blev skitförbannad för att jag inte hade plockat fram julsakerna så sa jag bara att jag inte haft tid. Då började han gorma om att det var mitt jobb att ordna fram tid till alla mina uppgifter.
Men då visade jag bara honom en lista över de projekt jag hade på gång och frågade: "Tycker du att julsaker är viktigare än att skriva ett anbud så företaget får in fler affärer och tjänar mer pengar,så kan jag gärna göra det nu, annars får du antingen uppfinna fler timmar på dygnet eller så får det faktiskt vänta." Det slutade iallafall med att han själv hämtade grejorna :)
Sånt skulle man kunna göra i alla situationer, men vafan, då hade man ju varit omänsklig.
Det är mänskligt att fela men också att bli arg.
Det var väl typ det jag hade på hjärtat.

Hänt sen sist:
Katten har blivit fetare, och rakad - bokstavligen talat. (Det ni! Ingen mer information om detta dock.)
Iallafall, i lördags var jag och älskling på födelsedagsfest för Becca. Det var ju självklart Halloweentema (annars skulle jag inte suttit här med blåa naglar ;p) och Anders var pirat och jag var död brudtärna :) Blev faktiskt riktigt lyckat och massor med skratt hela kvällen lång.
Bild kommer säkert snart om ni har tur!
Den riktiga skrämselfaktorn kom när vi skulle hem och en råtta sprang framför fötterna på oss när vi stod utanför och ringde efter taxi. Tjejerna skrek och sprang in precis som på film! *skrattar fortfarande*
Svägerskan har varit på besök vilket varit jättekul som alltid! Du är alltid välkommen att surfa efter spöken på vår dator :)
Den stora händelsen nu är att vi ska till Ullared i helgen för att handla julklappar och grejor till hemmet. Usch, måste innebära typ tusen vuxenpoäng det här *liten rysning av ångest*
Annars ska vi ju på Mårten Gås-middag hos mamma och så fyller ju älsklingen år! Sen är det ju Patriks födelsedag, sen min morbrors och sist min bästis innan julafton... Ojojoj mycket presenter :) Ska bli trevliga men stressiga veckor framöver!

Nä nu ska jag äta innan min lunch är helt tillända.
//J

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hi there. I was cruising through the net looking for information that warned people about Pharmaceutical drugs. I must admit, when I was looking for newsletter, your site caught my attention. Right now, I am unsure if your site is exactly what I am looking for, but I am glad I stopped by. I've got to go now, but let me say Great post!

Anonym sa...

Hehe... emotionellt kalhygge :)

Tack för allt! Ni e snälla!