torsdag, december 20, 2007

Fundering 89

Varför blir man alltid förkyld lagom till jul?!

Min stackars älskling har varit jätteförkyld i en hel vecka och jag själv börjar bli sjuk nu lagom till ledigheten *suck*

Iallafall, på allmän begäran kommer här en liten uppdatering :)

Häromsistones klagade jag ju över att jag aldrig fick träffa några vänner; det löste sig redan samma dag :)
Min kära väninna A ringde och bjöd hem oss på fika och bildvisning från deras Thailand-semester. Blev inte alls avundsjuk nej, nej ;)

Sedan fikade vi hos min kära J och hennes keliga katter bara några dagar senare! Hon bjöd på mumsiga mackor och sitt berömda tarmrensar-kaffe :D (Men du gumman, om jag ska bli tjockare så får du f*n ta och skaffa hiss!!!) En rikigt trevlig kväll var det med många skratt åt hennes sinnessjuka kollegor och kunder, hihi!

Och för att toppa det hela så kom min kära kollega A hem till oss på en fika på helgen. Med sig hade hon presenter som vanligt, jättegulligt :)

Så jag fick mitt lystmäte på vänner för ett litet tag iallafall :)
Och nu är det snart jul så då lär jag bli social så det räcker och blir över, hehe.

Vad skrev jag mer om sist jag rapporterade? Ah, julfesten! Den gick bra, men jag gick först av alla vid halv tio för då orkade jag inte mer, men enligt skvallret och vad jag själv hann uppleva så blev en del kollegor bra på kanelen :) Min bordsgranne som satt och lovprisade barnafödande hela kvällen, till exempel, hihihi!

Och ja, min morbrors hemlagade middag var helt fantastisk som vanligt:
* som aptitretare bjöds det på ost- och lök-paj samt friterad brieost
* till förrätt var det svamptoast
* till huvudrätt var det kyckling tikka masala
* och till efterrätt var det fyra olika sorters hallon-sorbet/glass/mousse/nånting :D
Säger bara: Mums! och Aj min mage!
Tyvärr tog min energi slut alldeles för tidigt där också så vi fick åka hem redan vid elva. Men mycket trevligt som vanligt!

Jag har också hunnit med två besök i vården sedan sist;
I måndags var jag på min vårdcentral och fick en remiss till handkirurgen här i stan eftersom jag har fått en otrevlig knuta på ovansidan av handen som måste tas bort.
Det var riktigt krångligt att ta sig dit och tillbaks till jobb med en massa springande efter bussar, men som tur var kom min älskling och hämtade mig på kvällen så jag slapp åka buss igen :)

Igår var vi hos barnmorskan och fick höra bebisens hjärtslag :D Det var så häftigt, lät precis som en galopperande häst :D Bebisen sprallade rundor och försökte smita iväg hela tiden men barnmorskan lyckades ändå höra tillräckligt för att berätta att det lät mycket bra :) Hon mätte också min livmoder och meddelade att den var precis lagom stor enligt skalan. Så alla som frågar om jag ska ha tvillingar kan gå och kamma sig, haha!
Tyvärr hade jag fått ännu sämre blodvärde så nu måste jag dubbla dosen av järntabletter och dessutom äta folsyra, så tre tabletter att komma ihåg varje dag... Menmen, bara det blir bra så är det inget jobbigt ju :)

Dessutom krånglar ryggen och höfterna en massa men så kan det ju bli, det går ju inte att göra något åt.

Bebisen sparkar så hårt nu att man kan se det utanpå också :D Min kollega fick se en praktspark häromdagen när vi satt och åt lunch och han blev chockad :)
Får nog döpa om bebisen till Lill-Zlatan, hehe.

Så, nu har ni fått en mega-rapport, tror ni att ni klarar er tills efter jul nu?

Jag vill passa på att önska er alla en riktigt God Jul!!!
(Och hoppas att ni slipper göra som jag; handla alla julklapparna den 22/12 *fasar för*)

Kram
//J

9 kommentarer:

blabla sa...

snoppsnopp ehh.. jag menar hej gums. på tiden för en uppdatering! och du vet att du ABSOLUT inte får döpa ungen till zlatan grrrrrrrr go jul på er med!

Skolfröken sa...

Låter som bebis mår bra. När ska den komma ut?? Spännande!

Jonna sa...

Crazycatlady: Tack för din uppdatering också :) Nej, vi döper inte vårt barn efter en sån jävelunge :D Men det kan ju vara ett arbetsnamn menar jag :)

Skolfröken: Den ska inte komma ut förrän i början av april så jag har en känsla att jag har tröttnat på magen vid det laget :) Men ja, det är spännande!

Anonym sa...

Zlatan sparkar som en kärring.. Lill-Chuck Norris får det bli ;)

Jonna sa...

Okej då :)

Anonym sa...

God jul!! Kramar

Lilla Duktig sa...

Härligt med en uppdaterande rapport! Du tycks ha det riktigt bra!

Fråga: din knuta på handen. Känns den som en liten hård kula? En som man nästan kan röra lite på liksom. Jag har fått en sån i en fingerled (insidan) och tänkte att det kanske var samma? Eller så inte alls... Heh...

Jonna sa...

Lilla Duktig: det kan vara något liknande, gå till vårdcentralen om den besvärar dig. Det beror på att ledvätska läckt ut från leden och kapslats in, enligt vad min läkare trodde. Min knuta är ganska stor och störande; 1,5x1,5cm plus ca 1cm hög.

Lilla Duktig sa...

Iiiiik! I feel for you honey!