tisdag, december 04, 2007

Fundering 87

Hur kan det vara mörkt innan klockan slår fyra?
Blir lika chockad varje år...
Och vi härnere har ju inte ens någon snö som lyser upp. Det märktes stor skillnad när jag var norr om Dalälven i förra veckan; trots att det var mörkt tidigt så sken snön upp omgivningarna!

Det var riktigt skönt att komma hem i fredags, träffa älsklingen och kisen och bara slappa :) *underbart*
Sov nog halva helgen tror jag, hehe ;)
Och jag tror att älsklingen blev förtjust i att känna fler sparkar än någonsin, murmeldjuret rockar loss emellanåt, speciellt på kvällen när jag ska sova :D

Allmänt tråkigt att sitta på kontoret igen i mörkret*... Men i övermorgon ska vi iallafall ha julfest, det kommer säkert bli kul! Och jag som ska/måste vara nykter kan säkert ha kul åt dem som tar en snaps eller två för många, hehe!
(*Alltså jag sitter inte med släckta lampor utan - ja ni fattar va?)

Och i helgen ska vi åka till det väldigt avlägsna landet Danmarks huvudstad Köpenhamn och fira min käre morbrors födelsedag :) Det är tradition att han bjuder in till födelsedagsmiddag och eftersom han har stort matlagningsintresse brukar man alltid bli bjuden på utsökta läckerheter! (Avrapportering kommer säkert sen så att ni alla kan bli avundsjuka på att ni inte känner min morbror :P)

Snart är det minsann jul, jag och älskling har tackat ja till fyra olika julfiranden hittills. Det blir ett firande på lillejulafton, två firande på själva julafton och ännu ett firande på annandagen. Två av dagarna ska vi dessutom vara 12-13 mil bort!
Tur jag har tagit ut semester :D Lär behöva vila ordentligt sen :)

Men jag tänker som så, att det lär inte bli så enkelt att åka runt till släkten sen framåt våren när jag blir större och större, utan då får de som vill komma hem till oss istället helt enkelt!

Saknar mina vänner för tillfället, alla jobbar och reser och far så vi inte hinner träffas, man känner sig lite isolerad eftersom man inte orkar så mycket... Menmen, det är alltid såhär innan jul, alla har sitt eget julstress att hinna med.

Vi har iallafall inte stressat med pyntet i år :) Två elljusstakar i vardagsrumsfönstret blev det, och därmed basta. (Tror jag, om jag inte får ett ryck senare - hormonerna spökar till det emellanåt.)

Nu blev det här långt - som vanligt - och utan att jag faktiskt skrev något vettigt har jag förbrukat en massa utrymme på det så kallade världsomspännande nätet, så det är nog bäst att jag går nu.

Ha en bra vecka/helg!!!

//J