söndag, maj 31, 2009

Fundering 162

Undrar när jag hade en sådan intensiv helg senast?

Igår åkte vi till Älsklingens lillasyster 1 som bor 12 mil härifrån för att ha kalas för deras lillasyster 2. Sam var på lysande humör och tyckte det var himla roligt med kalas! Han har börjat sträcka upp armarna åt nästan vem som helst och älskar att kramas och att leka tittut; vår sociala lille kille :-D
Först var det hela släkten på eftermiddagen och sen på kvällen var det bara syskonen med "respektive" kvar och då grillade vi och drack vin och öl.
Vi skrattade så att jag har ont i kinderna idag, bästa kvällen på länge :-D
Sam somnade 19.30 och sov som en stock tills vi kom och lade oss, då han var vaken i ca en timme innan han slutligen somnade mellan oss i bäddsoffan.
Han var dock snäll mot sina föräldrar och sov ända till 08.30! Har inte hänt på flera månader!

Under förmiddagen och tidiga eftermiddagen umgicks vi med Sams faster och deras hundar ute i solen på trädäcket i solen, UNDERBART! Tack för allt!!!

Sedan kom eftermiddagen som blev minst sagt hektisk; först åkte vi förbi ett ställe där lillasyster 2 befann sig för tillfället och lämnade hennes kvarglömda födelsedagspresent, haha :-)

Sedan fortsatte vi hem till min pappa och hans sambo där vi fick tårta och Sam sprang rundor och hade kul :-)
När vi sedan begav oss hemåt i vår stekheta bil utan AC (flämt!) åkte vi av en slump förbi vår gode vän som vi inte träffat på över ett halvår, så det var bara att stå på bromsen och prata lite med honom.

När vi kom fram till Malmö vid 17 beslöt vi oss för att titta förbi min mamma som var på kalas med resten av familjen hos sin svärmor, dvs min styvfarmor. Där fick Sam ännu mer uppmärksamhet och vi fick ännu mer kaffe och tårta och träffa bl a min mor och bror :-)

Till sist kom vi hem strax före 18.30 och kunde ge loppan middag och krama om katten som varit ensam. Tjugo minuter senare ringer det på dörren och där står min bästis som flyttar till Härnösand ikväll och tar ett sista farväl.

Har nog inte träffat så mycket närstående personer på ett dygn sedan lillebror tog studenten eller nåt, haha!

Hoppas alla har haft en underbar helg!

Grattis på Mors dag alla mammor därute!

PS I fredags klippte vi loppan för första gången och det var INTE populärt, så nu har han långa hårstrån kvar lite här och var, men annars en stor pojkes kortklippta snagg. Min bebis är en pojke nu! *sentimental*

1 kommentar:

Päm sa...

Ja det var skitkul i helgen! tack så jättemycket för allt igen! var verkligen bästa födelsedagen på länge :):)

ps: fick ju inte med presenterna på cykeln juuu >_<