lördag, maj 23, 2009

Fundering 161

Hur kan det komma sig att jag inte komma på vad jag ska blogga om när det händer nya saker varje dag?

Idétorka varje gång jag ska blogga just nu...
Kör en liten uppdatering eftersom det var en hel månad sedan sist;

Har haft ryggskott en gång till och gick till sist till kiropraktorn som rätade ut mig :-) Sååå skönt att bli av med smärtan!

För några helger sedan var Sam var hos mormor och lärde sig tycka om att vistas utomhus :-) (Han har ju inte uppskattat att vara ute hittills, om det inte varit på kortare promenader.) Han lekte med stenarna och gräsmattan i ute trädgården i över en timme medan hans pappa städade vår bil och monterade Sams nya bilstol.
Vi var också på fika hos nya vänner och myst i deras trädgård. Sam lekte fint med deras söner och trivdes bra!

Jag har varit på tjejkväll med några kompisar från mammagruppen häromhelgen; först blev jag klippt av värdinnan (som är frisör) innan hon bjöd på middag, drinkar och SingStar. Därefter bar det av in till stan för lite barhäng och till sist även trendig nattklubb (där vi blev fångade på vimmelbilder och lämnade stället efter ett bråk med en vakt, hahaha). :-)
Blev inte alltför sent men jag mådde ju inte så piggt dagen därpå, märks ju att man varken är 20 eller ens 25 längre ;-)

Sedan har det mest varit jobb för min del, men förra helgen var Sam på sitt första dop och tillika besök i kyrkan. En gammal vän till oss döpte sitt tredje barn och vi åkte de tolv milen för att vara med.
Flickan som döptes skötte sig jättebra och Sam tyckte det var kul att titta på allt i kyrkan men tråkigt att sitta stilla.
Jättekul att träffa vår gamle vän J och hans familj igen, det var ju bara tre år sedan sist!
Sam skötte sig bra och invigde sina nya skor och sprang oblygt runt och lekte med allt och alla :-)
Tyvärr vägrade han sova middag så vi fick tacka för oss lite tidigare än tänkt för att han skulle få sova i bilen. Han somnade innan vi lämnat parkeringen i stort sett :-)
Han fick dock inte sova så länge som det var tänkt, för vi fick ta en avstickare till svärfar - som bor en halvtimmes väg ifrån där vi var - eftersom hans dator hade kraschat.
Älsklingen kunde bara montera ut hårddisken och ta hem för testning, men vi passade på att fika lite och så fick Sam leka med farfar lite, vilket de alltid uppskattar :-)
På vägen därifrån körde vi inom svägerskan som bor två kilometer från svärfar och passade på att säga hej :-) En lååång dag.

Den här veckan har det faktiskt hunnit hända en hel del:

I måndags var Sam och hans pappa på fika med ett par mammor och nu även föräldralediga pappor ur min mammagrupp. Sam sprang runt och lekte och hade jätteskoj när de först kom dit men när han skulle få lunch så vägrade han äta - vilket är väldigt olikt honom - och Älsklingen upptäckte då att han hade feber. Så de åkte hem och Sam somnade direkt när han hamnade i bilen och sov sedan i över två timmar. Sedan har han haft feber lite från och till och även snorat en del, men vi tror det beror på att han fått tre tänder den senaste veckan, varav två kindtänder! Stackars liten!

I onsdags hade jag ännu en lång och social dag; först jobbade jag i väldigt högt tempo (som blivit vana den sista tiden, sjukt många deadlines just nu!) och direkt efter jobb gick jag på Afterwork med både nuvarande och före detta kollegor. Vi åt och drack gott och snackade iväg ett par timmar innan jag gick vidare till nästa krog för att möta upp några tjejkompisar och äta och dricka mer med dem, innan jag tog bussen hem strax efter tio då jag var helt slut :-)

I torsdags tog vi det bara lugnt och jag fick mysa med Sam en hel dag :-)
Han springer rundor för fullt nu och förstår så himla mycket nu, man märker att han förstår vad man pratar om, speciellt när det handlar om mat, haha! Han är också nyfiken på hur saker fungerar och får utbrott när det inte går som han vill :-) Han har blivit mer kramgo och kommer gärna själv fram för att kramas och gosa en stund innan han springer iväg för att leka mer :-) Han är helt enkelt en underbar unge! <3



Igår kom Sams faster A och sambo R på besök :-) R skulle till en tatuerare här i stan så de passade på att titta hit. Sam blev överlycklig som vanligt och höll låda tills han stupade av trötthet strax innan de skulle åka hem :-)

Idag har jag sovit ut för hela veckan känns det som, Sam har också varit himla trött. I eftermiddags var vi ute en sväng hos min mamma och fikade. Sam älskar att vara hos mormor och mormor och hennes man blir alltid lika glada för att träffa honom :-)
Den enda som är tveksam är deras tolvårige katt Morris, hehe.

Det var min uppdatering, räcker väl en stund iallafall?
Nu ska jag umgås lite med min älskling!
Ha det bäst!
//J

1 kommentar:

Päm sa...

JA! och till helgen som kommer jag träffa er allihopa! JIPPIE!!! undrar om Sam kommer ihåg mig ;)