fredag, april 24, 2009

Fundering 160

Varför är det jämt en massa gnäll när jag ska blogga?

Jag kan tyvärr inte hjälpa det, men jag har fått ryggskott idag igen och det är svårt att vara odelat positiv då...

Iallafall, jag och resten av familjen blev friska från förkylning och har haft en ganska jämn lunk sedan dess, dvs jag jobbar som en gnu på dagarna för att komma hem och försöka varva ner och umgås med och natta Sam innan jag själv kan duscha/fixa/surfa osv. Inget spännande att blogga om med andra ord.
Det har varit extremt stressigt på mitt jobb och jag förväntar mig fortsatt stress ett tag framöver. Fick en bra löneökning i år så det känns väl okej :-)

Älskling har sökt utbildningar till hösten och vi fick nyligen veta att Sam kommit in på vår önskade förskoleplats, dvs i förskolan som ligger i bottenplanet på det här huset! Kan det bli närmare? :-)

Sam fortsätter att växa och utvecklas, han kan gå riktigt bra, peka på saker och säga spännande ord som "Titta", "dä", "hej" och "lampa" :-)
Annars är det mycket gränstestande och pillande på saker just nu, böckerna i bokhyllan ska ju plockas ut minst fem gånger om dagen och kattmaten får aldrig vara ifred (inte katten heller för den delen).
Alla elektroniska prylar såsom telefoner, fjärrkontroller, kameran mm mm vill han hemskt gärna banka i golvet eller tugga på :-)
Och han älskar titta på bilar genom fönstret!
Han får också fruktansvärda utbrott när han inte får som han vill, om mamma och pappa säger "nej" eller om det han tänkt sig inte fungerar; mycket humör i en liten kille!
Han äter mycket av vår mat nu, men får fortfarande burkmat till lunch.
Tyvärr har han krånglat en del med sömnen och har börjat hata vagnen igen men samtidigt charmar han varenda människa han möter med sina härliga leenden och små filurminer :-)

Idag var jag hos tatueraren och tatuerade in familjens födelsedatum i form av ett hjärta på underarmen (Jag är jättenöjd, men det var ju min egen design så varför skulle jag inte bli det? ;-)) och när Älsklingen och Sam kom för att hämta mig charmade han nästan ihjäl tatueraren! Efter det var vi på Apoteket där vi fick höra av en i personalen hur söt han är. :-) Senare på ICA busade han med en ur personalen där och när vi till sist kom hem mötte vi grannen som tycker Sam är sååå go. (Vi håller ju med :-D)

I helgen ska vi fira min mamma som fyller år och under den närmsta månaden framöver är många aktiviteter inplanerade; jag ska ut med några tjejkompisar och dricka drinkar på uteservering, vi är bjudna på dop och födelsedagskalas med bland annat övernattning och grillning och kanskekanskekanske kan jag och Älsklingen få gå på Sweden Rock Festival (min önskedröm iallafall).
Om vädret fortsätter vara lika underbart som det varit så blir det nog den finaste våren vi haft på många år!

Så förutom att jag har ryggskott är allt på det hela taget mycket bra just nu ju!
Ha en skön helg!
//J

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, SRF hade inte suttit fel, det kan jag hålla med om =)

Lilla Duktig sa...

Allt låter ändå så väldigt, väldigt bra!!!

Och vad är lite ryggskott när man har en härlig vår och sommar framför sig? Lååånga, laaaata dagar (nu pratar jag helgerna, inte stressiga arbetsdagar) i solen med ett glas..saft..i handen.
Mmmmmmm!