tisdag, januari 23, 2007

Fundering 20

Eller rättare sagt ångestframkallning nr 20:
Jag har dagens högsta vuxenpoäng... Jag måste inse fakta, jag är vuxen... Och i år fyller jag 27. När jag var liten så trodde jag att jag skulle ha barn och hus innan jag var 25. (Antingen det, eller vara berömd - och som alla vet så har inte berömda människor barn :D )
Men så blev det inte. Mitt nya mål är innan 30 - barn eller berömd? Det säger jag inte ;) . Fast jag är rätt nöjd ändå :) Jag har iallafall en sambo som jag älskar högt och djupt! Och två härliga katter som livar upp min vardag.
Emmy & Ronja

(Jag är under ockupation i TV-soffan)

Och jag har ett jobb och vänner.
Äsch, jag har nog ingen ångest ändå :)

God fortsättning förresten, nu börjar vintern, första snön och minusgraderna i Malmö kom igår (och naturligtvis totalt jävla kaos i trafiken). Två dagar innan dess fick vi 18 mm regn på bara några timmar... Knepigt fortfarande, det där vädret.

Har börjat spara till en semesterresa, måste åka nånstans i år med min älskling. I år är det 10 år sedan vi blev ihop (ja i december då) och vi har aldrig rest... Så nu får vi bättra på det :)


Hoppas älsklingen kommer in på utbildningen (om nu inte de jä*larna i regeringen drar in ALLA pengar för arbetsförmedlingen [Ja och få inte igång mig på den nya avgiften till a-kassan bara - grr]), så han kan få fast jobb sen och vi kan sluta bekymra oss över pengar.

Då skulle jag nog slippa vara sådär himla vuxen och kunna leka lite mer :)
Apropå lek så hämtade jag hem mina barnsaker hos pappa härom helgen (mitt i stormen Per [ja väderfanatikern är verkligen på hugget i det här inlägget]) och det var riktigt kul att se mina Barbie-dockor och gosedjur och alla böcker igen :) Så nu står 8 kartonger saker på vinden och väntar på att jag ska komma och leka med dem igen :)

Nä, nu ska jag äta lunch, ha det så bra!
_______________________________________

Uppdaterat 15.49:
Phu, jag höll inte rekordet hela dagen, någon annan är mer vuxen än jag :)
Vad tycks förresten om min nya layout?

Dagens citat (apropå vuxenpoängen):
jag: hur många vuxenpoäng fick du?
A: ska kolla
12
och vad betyder det?
jag: du är nog inte särskilt vuxen, jag fick 20 och jag hade högst för dagen då
A: tack och lov för det
jag: betyder detta att jag är din mamma nu?
A: who's your mommy?
jag: hahaha

Okej, det här blev riktigt långt, ska försöka korta ner det nästa gång :)
//J

1 kommentar:

Anonym sa...

Jo, vi får väl se vad som händer under 2007.