onsdag, januari 31, 2007

Fundering 22

Varför älskar jag listor så mycket? :)

Jag har börjat läsa en kul blogg som Alvas pappa tipsat mycket om, nämligen En skolfrökens bekännelser. Jag fann där en lista som Skolfröken hade stulit och svarat på i april förra året. Och nu gör jag likadant:

1.Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4, vad står där? "Datatillbehör. Impega CD-R. Inspelningsbar, 52X. På spindel. Best.enhet 50-pack." (Vår senaste katalog)
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid? Min skrivare
3. Vad var det senaste du såg på tv?? Grey's Anatomy - åh vilket avsnitt!!!
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är: 13.15 (13.35 på riktigt)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu? Kollegor som pratar i telefon (Ingen webradio mer - buhuu)
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då? För en liten stund sen, jag var ute på lunch och uträttade lite ärenden och köpte mat.
7. Vad tittade du på, innan du började svara på den här undersökningen? Dagens gratistidningar
8. Drömde du något inatt? I så fall - vad? Ja, det är klart att jag gjorde, men jag minns inte vad.
Häromnatten drömde jag iallafall nåt thriller-aktigt med nån psykopat som hade kidnappat/mördat? nån kändis och jag var kändisens stand in. Men kändisens mamma hade också en stand in som nog var mördaren/kidnapparen. Läskigt men jag blev väckt före upplösningen, tyvärr.
9. När skrattade du senast? För en stund sedan, när jag pratade med några kollegor.
10. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu? Bokhyllor, en väggalmanacka samt en beskrivning av hur frankeringsmaskinen fungerar - skriven av mig.
11. Har du sett något konstigt på sistone? Allt som våra katter gör är konstigt, så konstigheter ser jag varje dag. Annars så såg jag en hund med rosa läderkappa och tofsar i luggen. Det var riktigt konstigt.
12. Vad tycker du om den här utmaningen? Utmaning?
13. Vilken var den senaste film du såg? Tror det var "Crank", som förövrigt var en riktigt kul actionrulle (Tänk "Snatch"). Kan ha varit "Ghosts in the shell" också förresten. Den var också bra, första gången jag såg den fast den är mer än tio år gammal.
14. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa? Ny bil, nytt boende och resor samt andra lyxartiklar :)
15. Berätta något om dig själv som folk inte känner till. Jag spelade blockflöjt i flera år och blev så duktig att jag fick göra soloframträdanden när jag var typ 10-11 år :)
16. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara? Oj oj oj... Riktigt svår fråga. Jag skulle försöka förändra människors inställning till livet, speciellt hos de som bestämmer.
17. Tycker du om att dansa? Oh yes :) Stod på scenen på Etage senast i lördags :)
18. George Bush? Var detta en fråga eller? Go back to where you came from.
19. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka? Hmm... Har många favoritnamn, ett litet urval kommer nedan:
Flickor: Sol, Liv, Linnea, Bella, Minna, Siri, Linn osv osv
Pojkar tycker jag är svårare: Dan, Leo, Love, Adrian, Felix, Linus och sen så kommer jag inte på mer :)
Snacka om att det kommer bli svårt att välja när det är dags!
20. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands? Javisst, bara jag trivs :) (Och får komma hem ofta)
21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten? Tror ju inte på pärleporten och Gud så jag tror inte någon kommer säga någonting.
22. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna? (i sin kommande blogg) Min darling, Päm, Aradia, och George Bush.

Inga kommentarer: