söndag, mars 18, 2007

Fundering 37

Varför blev jag utmanad? Och vilka av alla konstigheter som involverar mig ska jag skriva om? :)

Utmaning!

… från Skolfröken.
Här är reglerna:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir utmanade ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Bloggaren väljer sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter att det är gjort skriver bloggaren en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit utmanade och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. Jag pratar väldigt mycket som jag säkert nämnt. Men det händer ofta att jag inte kan komma på vad saker heter, och då uppfinner jag på stående fot nya ord för dem:
Ett exempel som blivit en klassiker är mitt ord för gomsegel: dingelflörp! (Tänk er det på bred skånska :))

2. Jag har artros i mina käkleder och alla som får veta detta säger "Det är för du pratar så mycket, eller hur?". Så nu brukar jag bara säga att jag lider av glappkäft :)

3. Jag är jobbig att sova i samma rum med. När jag sover så "piper" jag, snarkar, pratar och - vid enstaka tillfällen - slåss. (Min kära älskling kan intyga att det inte är skönt med ett knä rakt på paketet)

4. Jag har varit en äkta pojkflicka. När jag var i tolvårsåldern brukade folk fråga mig om jag var tjej eller kille. Och när jag var typ 5 år ville jag ha snaggat hår men jag fick en hockeyfrilla istället, jag hade pojkkläder och killkompisar och tyckte om att köra bmx. Nu är jag väldigt "tjejig" med modeintresse, smink och följer "tjejserier" på tv.

5. Jag spelade blockflöjt i flera år (låg/mellanstadiet) och blev såpass duktig att jag fick göra soloframträdande på konstcafé. Sedan spelade jag keyboard. Nu kan jag inte hantera något instrument.

6. Jag har nästan fotografiskt minne men jag brukar bara komma ihåg värdelösa detaljer; t.ex. att det högsta ljud som uppstått på jorden i modern tid var när vulkanen på Kraktau exploderade i slutet av 1800-talet. Ljudet färdades flera varv runt jorden och hördes massor av mil bort.

Vet inte hur underligt detta var, men man kommer inte på så bra grejor klockan två på natten och jag ville ju blogga :)

Följande kan känna sig utmanade:
Nu har jag problem, eftersom de jag vill utmana redan har blivit utmanade, men jag utmanar Alvas pappa, Dumpad, Aradia och Päm. Kommer jag på fler så lägger jag till dem med en gång :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hello =)
Som du redan skrivit så har jag redan blivit utmanad, men jag tackar för tanken! =)

Skolfröken sa...

Heja heja, bättre snet än aldrig!

Skolfröken sa...

snet är ett ord som jag uppfunnit. det betyder ungefär sent.

Jonna sa...

Hehe, jag förstår precis vad du menar :) Jo det tog ett tag, har varit lite rörigt på sistone men jag ville verkligen svara på din utmaning :)