fredag, mars 30, 2007

Fundering 40

Varför måste man jobba när det är fint väder?
Underbart vårväder den här fredagseftermiddagen, och här sitter jag och jobbar... Blä!

Hade det årliga utvecklingssamtalet tidigare, den enda kritiken jag fick var att jag inte lyssnar på skvallret på kontoret tillräckligt bra så jag ibland "klampar i traveret"!
Som imorse, någonting var fel på affärssystemet och jag fnissade lite åt en viss aspekt av detta, då hade tydligen den som var ansvarig för den delen blivit stött. Och jag märkte ju inget som vanligt. Men han, min närmste chef (den nya) han fattar allt hemligt och smussligt direkt. Han är nästan lite läskig på det viset.

Jag är socialt handikappad på det sättet tror jag. Klart att jag skvallrar (det gör väl alla?) men jag tror så himla gott om alla att jag alltid blir jättechockad när jag inser att min kollega ska sluta pga massa hemliga saker som pågått mitt framför näsan på mig. (Hmm, detta blev svamligt som bara den, ingen kommer fatta vad jag menar här, men jag försöker undvika att folk kan kännas igen.)

Sen frågade chefen om jag tänkte vara assistent tills jag är 65 och det är ju klart jag inte ska, men jag flyter med så länge det är kul :) Men nu när jag tänker på det så har jag ju ingen aning om vad jag ska bli "när jag blir stor". Jag får väl bara go with the flow :)

Åh ja, åldersnojan dyker upp igen. Lillebrorsan fyller 25 nu. Vi ska fira honom imorgon. 25! Vadfan, det betyder ju att jag är äldre än så, jag som känner mig som 20 fortfarande...
Men jag fick åtminstone visa leg på bolaget idag! Köpte en vinare för jag ska på tjejkväll hos A idag. Kuligt som bara den ett så kallat "snopp-party" skulle det vara, haha, ska bli intressant :)
Älsklingen får vara gräsänkling ikväll tills jag kommer hem helt vinsnurrig :)

Just det, jag har börjat på ett gym :) Var där i veckan och fick instruktörshjälp första gången, det var riktigt kul! Ett gym som bara satsar på kvinnor och kvinnlig hälsa. Så himla trevlig stämning och alla pratade med alla. Ska dit i nästa vecka med A hoppas jag. Eller ja, jag ska dit men jag vet inte om det blir samma dagar som A kommer att vara där. Men det är bra att ha en kompis som man kan ha lite sällskap och bli "pushad" av! Så jag har iallafall blivit medlem på ett gym för första gången i mitt liv. Och jag köpte helårskort. Så nu får vi se om jag var en idiot eller om jag blir vältränad, stark och energisk.

Ha en riktigt skön fredageftermiddag och helg för det ska jag ha!!!
//J

2 kommentarer:

Anonym sa...

1.5, det var ju inte bra...men bättre än 1.4 =)
Hur räknar man??

Anonym sa...

Nej, det blev inte kjolväder här heller... Jag vet inte hur de räknar ut det, men jag hoppas att de räknar så att jag får iaf 1.7 ;)