torsdag, april 05, 2007

Fundering 41

Åh, varför går timmarna innan ledigheten så frukansvärt långsamt?!
Har varit en hektisk vecka så det blir väl skönt att vara ledig, även om vi ska kuska runt och besöka vänner och familj :)

För att sammanfatta veckan:
I fredags var jag på en riktigt kul tjejkväll hos A, det slutade med att älsklingen fick hämta mig halv fem på morgonen för vi satt kvar och drack vin långt efter att alla andra hade gått :)

I lördags var vi och firade min bror, också mycket trevligt.

I söndags åkte vi till Bokskogen för en promenad eftersom det var 16 (!) grader varmt (vilket aprilskämt :)). När vi skulle parkera körde vi på en stock som var utlagd på marken som avdelare. Den avdelade även plasten runt höger framlykta... *suck* Den bilen kostar ibland mer än den smakar...
Sen ringde A och berättade att det hade brunnit i deras hus! Skitjobbigt men de och deras katt hade klarat sig, det var bara sakerna i förrådet som gick åt. Jättejobbigt för dem men det var ju som tur var bara materiella ting. Så det har känts hemskt i veckan, vet inte vad jag hade gjort om något hade hänt dem.
Så promenaden blev lite disträ, men jag tog en del fina bilder på vitsippor och fåglar samt njöt av stillheten. Det är ett underbart sätt att ladda batterierna, vilket behövdes.

På jobbet har det varit anbuds-vanvett med det sista skickat idag. Stress på hög nivå... Som vanligt. Menmen, nu är det snart långhelg och kan något kännas bättre än ledighet efter en intensiv period?
Ska bara jobba klart, sen upp och sola en stund och efter det gå till träningen med A - och sen är jag leeeediiig.
Imorgon är det påsk hos min familj, på lördag hos hans familj och på söndag hem till min kollega. Ska bli jättekul!!!

Och så ett test inför helgen:

You Are Jelly Beans

For you, Easter is all about fun and sweet treats. None of that Jesus dying on a cross stuff!


Glad påsk allihopa!
//J

Inga kommentarer: