söndag, april 29, 2007

Fundering 46

Varför blir man så lycklig av att känna doften av havet och vårblommor?

Det är något fantastiskt med det iallafall :)
I fredags kväll när jag kom ut genom porten så blev jag tvungen att stanna upp, det var helt stilla och nästan 20 grader varmt och doftade helt ljuvligt! Det var precis som hela veckans stress bara försvann och det kändes inte ett dugg jobbigt att tvätta efter det :) Inte ens att jag var tvungen att gå upp och ner alla åtta våningarna gjorde mig något, tack vare den underbara luften!

Hissen hade stannat på källarplanet med mina grannar inuti så jag fick gå ut genom källaruppgången, runt huset, in i spiraltrappan och så upp hela vägen. Lite bökigt, men det kändes nog värre för de som satt fast har jag en känsla av. Så skulle jag ringa vaktbolaget som har jour på kvällarna och be dem skicka någon att hjälpa oss. Det var kö och någon skulle strax besvara mitt samtal. Det tog 27 (!) minuter innan någon svarade... Då hade mina grannar redan suttit fast ca tio minuter innan jag ringde. Stackars grannar! Men tack och lov kom hissteknikern efter bara en kvart. Sen funkade hissen som vanligt igen som tur var :)
Ska nog ändå kontakta fastighetsbolaget på måndag och be dem göra nåt åt hissen, den ska tåla 400 kg men är det mer än 300 så stannar den jätteofta. Vi har fastnat ett antal gånger, senast i torsdags, men man brukar komma ut efter ett par minuter. För ett par år sen fick vi dock sitta i trekvart... Himla dåligt med så svag motor med tanke på att det är en väldigt stor hiss där 6 personer lätt får plats. Och med de vinster som MKB redovisar kan de gott byta ut eller renovera hissen, tycker jag.

Jaja, nog om det. Vad har annars hänt?
Förra helgen var jag och älskling och shoppade; tre par skor, ett linne och en t-shirt till mig och strumpor till älskling. Hmmm, nån som ser olika shoppingmönster där eller? ;)

Annars hände det inte så mycket i början av veckan, mer än jobb och träning.

Min mamma fyllde 45 i torsdags men vi firade inte henne förrän idag. Hon fick ett stekjärn och presentkort på kläder av oss barn.

Det var inte helt lätt att hitta present, hon hade också önskat sig en lampa, så vi åkte till IKEA. De hade inga stekjärn av titan (som hon önskade sig) men vi hittade dock en söt lampa. Och så köpte vi nya lakan och grytvantar till oss själva. När vi ändå var där passade vi på att äta en massa goda köttbullar i deras restaurang efter att vi betalt varorna och lämnat dem i bilen.
På väg hem ringde jag min bror för att meddela att jag hittat lampan men inte stekjärnet. Då berättar han att hon sagt att hon redan fått en jättefin lampa av sin man. Typiskt mamma att önska sig samma sak av flera!!
Så det var bara in och lämna tillbaks lampan. Sen hittade vi till sist ett stekjärn på ICA Maxi, så det löste sig ju till sist.

I fredags hade jag massor av ärenden: På morgonen fick jag fixa frukostfikat eftersom det var VD:ns tur men han klarar ju inte av att handla själv... På lunchen köpte jag presentkortet till mamma på Camilla plus blommor på torget, en bh till mig själv på H&M samt en flaska Passoa på bolaget (så himla gott att dricka på balkongen nu när det blivit varmt!). På eftermiddagen kom min älskling och hämtade mig, och så körde vi och hämtade/köpte i tur och ordning: biobiljetter (till premiären av Pirates...3!), mina linser och skrivaren som vi beställt till min plastbror som fyller år nästa vecka samt handlade mat.
Vet inte hur jag hann med att jobba den dagen :)
Sen var det ju tvätten på kvällen och krångleriet med hissen.

Idag (eller ja igår) fick vi gå upp tidigt för att åka och köpa sommardäck och få vinterdäcken bytta. Det gick bra men det känns ju i plånboken. Känns som om kortet kommer börja brinna om jag köper mer saker den här månaden, hihi :)
Sen åkte vi hem och bytte om. Vi körde och hämtade min morbror vid tåget och begav oss hem till mamsingen där det vankades god mat och dryck samt kakor och tårta - mums! Hon blev jätteglad för presenterna men hon fick ju naturligtvis två stekjärn! *suck*
Min morbror gav oss alla varsin uppsättning av familjefilmerna på dvd som vi ockå tittade igenom lite nu ikväll. Så himla kul att se sina föräldrar som unga eller sig själv som bebis :)

Så nu ska jag iallafall strax gå och lägga mig efter två intensiva dagar och försöka njuta av söndagen :) Min kollega skulle eventuellt komma hit på en fika, ska bli kul! Skönt att man bara jobbar måndag och sen får en ledig dag igen!

Ha en skön helg ni därute också!
//J

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha en bra helg du med :)