onsdag, april 25, 2007

Fundering 45

Varför har jag ett tvångsmässigt behov av att svara på alla sådana här listor som går runt? :)

Nedräkningslistan
Tio första:

Första bästa kompis: Dragan *RIP*
Första bil: Ford Scorpio (har fortfarande inget körkort, men bil har jag köpt :) )
Första kärlek: Dragan, när jag var tre år :)
Första husdjur: Katten som jag trängde in i hörnet med min gåstol :)
Första semester: Belgien när jag var ett år. Första som jag minns är nog Legoland eller Tyskland i lågstadiet.
Första jobb: Svartjobb på Statoil ;)
Första köpta skiva: CD-singel med Aerosmith
Första riktiga kärlek: Anders
Första piercing: Öronen när jag fyllde tre
Första konsert: Guns N Roses i Danmark i juni -93

Nio sista:

Sista alkoholdrycken: Hmm, tror det var en drink tidigt på morgonen på Buddha förra helgen
Sista bilfärd: I lördags, shopping i och utanför Malmö
Sista filmen du såg: ”300” på bio
Sista ringda telefonsamtal: Nåt med jobb
Sista bubbelbadet: Jacuzzi: typ på hotell i Jönköping för kanske två år sen. Bubbelbad i badkaret (med skum): För kanske två månader sedan :)
Sista spelade cd: Blandskiva förförra söndagen
Sista kyss: Inatt innan jag somnade
Sista gången du grät: Minns faktiskt inte...
Sista måltiden: Laxpastagryta

Åtta har du nånsin:

Dejtat en av dina bästa kompisar: Ja, Anders
Blivit arresterad: Nej, bara stoppad av polis
Blivit kär vid första ögonkastet: första och första - det minns jag ju inte nu, så här många år senare!
Fått ditt hjärta krossat: Jo, men inte av ett förhållande...
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Ja, vad gör man inte för att slippa dryga fulla människor.
Haft ett one night stand: Nej
Busringt nån: Tror jag ringde till Heta linjen nån gång när jag var liten.

Sju saker du har på dig:

1. Skor
2. Strumpbyxor
3. Kjol
4. Linne
5. Top
6. Skärp
7. Glasögon

Sex saker du gjort idag:

1. Snoozat klockorna minst 10 ggr
2. Städat i badrummet - kattafan!
3. Sprungit till bussen
4. Svarat på mail
5. Druckit kaffe
6. Surfat

Fem favoritsaker just nu:

1. Älsklingen och katterna (vet inte om de räknas som saker dock)
2. Diskmaskinen (alltid!)
3. Handväskan
4. Halsbandet jag fick av svägerskan
5. Bubble breaker i älsklingens telefon

Fyra personer du kan berätta allt för: Anders, Anna, Jenny och Mathilda

Tre val:
Svart eller vit: Åh, båda ju
Sommar eller vinter: Sommar
Choklad eller chips: Choklad

Två saker att göra innan du dör:
1. Skaffa barn
2. Resa mer

En sak jag ångrar:
1. Säkert tusen småsaker som man önskar man hade gjort annorlunda. Men gjort är gjort och kommer aldrig att ändras, så det är ingen mening att gå omkring och ångra sig. Och är det något man ångrar att man inte gjort, får man ju ta tag i det!


Ha en bra dag!
//J

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar! :D

Vad mysigt det där med sista kyssen lät; så skulle jag också vilja ha det. Typ kyssas och sne somna i varandras armar =)

Jonna sa...

Ja, det har sina fördelar att vara sambo. Gonattkyssen är obligatorisk :)

Anonym sa...

men hörrdu, nu får du ta och skriva ett nytt inlägg! 3 dagar sen ju...vad är det för fasoner?

:P