onsdag, september 12, 2007

Fundering 76 (uppdaterad)

Varför blir man så rädd när polisen ringer på? Man tror automatiskt att man har gjort något fel och att de kommer ta med en i handbojor eller något.

I går kväll vid kvart över elva ringde det på dörren. Utanför stod två civilklädda poliser och visade upp legitimation. Hjärtat gick upp i halsgropen direkt!
Det visade sig att en person i huset mittemot hade ringt in och sagt att han hade mördat någon och fört bort kroppen under kvällen, så polisen var intresserad av att höra om vi hade sett eller hört något ovanligt.
Vilket vi inte hade. Jag satt klistrad framför avslutningen av Gilmore Girls och Top Model (zappzapp) i vardagsrummet som vetter åt andra sidan huset och min älskling hade inte heller hört något.
Men snacka om att det var svårt att sova sen, har drömt hur många helknäppa drömmar som helst! Det blev ju inte bättre av att jag blev sjuk under natten heller, fick migrän med kraftigt illamående, så jag har i stort sett sovit hela dagen. Inte förrän nu börjar jag känna mig som människa igen.

Igår mådde jag jättebra och vädret var härligt och idag är allting piss. Hoppas det blir bra imorgon!

Annars då, vad har hänt? Jo, självklart har vår bil gått sönder, helt plötsligt hade vi varken backen, ettan eller tvåan kvar... Kopplingen hade rasat så vi måste hosta upp 8000 för att få det fixat *yay* - NOT! Sen ska bilen besiktigas, och då kommer de säkert hitta något annat som måste servas.

Som min kära bästis sade "ni ska inte ha bil!". Jag börjar tro att det stämmer, ingen begagnad bil iallafall... Fyra bilar avverkade på lika många år, hmmm. Nästa bil blir en NY Volvo, ni vet ungefär samtidigt som vi blir miljonärer! Hahaha, vilka härliga drömmar!

Nä, nu ska jag försöka äta lite!

Ha det bäst!
//J

--------------------------------------------
Uppdatering 070925: Jag har det skitstressigt just nu och hinner inte blogga, men jag är lättad att meddela att grannen mittemot inte hade mördat någon utan ville bara ha lite polisbeskydd en stund. (Så så jäkla hemskt är det inte att bo "in the hood"! Så ni är varmt välkomna hit på fika även i fortsättningen :D)
Dessutom är bilen lagad och ska besiktigas på torsdag, håll tummarna för oss!
Lovar att blogga snart igen!
Ha det gött därute!!!

2 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Men ååååh!
Skynda tillbaka!

blabla sa...

duuuuu.... jag väntar på inlägget du lovade.... ;)