måndag, oktober 20, 2008

Fundering 139

Undrar om det kommer vara lika häftigt eller ännu häftigare än sist?

Vi ska se Metallica live igen i sommar! Fick nyss tag i två biljetter till ena spelningen i Köpenhamn :-) Dyrt men förhoppningsvis värt det :-) Åh längtar!!!

Jaha, vad har hänt i veckan då?

Jag ändrade layouten på bloggen ja, vad tycker ni? Lite mer minimalistiskt, jag vet inte riktigt vad jag själv tycker.
Och så får ni se en skymt av mig på bild också, lite ögongodis, hahaha :-)

Åter till min spännande rapportering:

I tisdags var det dags för mammafika igen, naturligtvis ville Sam inte sova den natten, så man var ju lagom pigg när man skulle iväg på morgonen.
Väl på fikan hade vi mycket trevligt och Sam sov till och med i en annan bebis liggvagn :-)
Efter fikan gick vi en promenad eftersom det var härligt soligt höstväder. Sedan skulle möta upp Älsklingen vid hans skola, och precis utanför ingången tappade vagnen bakhjulet!!! Shit vad rädd jag blev, men vagnen välte inte så Sam märkte knappt något. Som tur var kom skolans vaktmästare och hjälpte mig få dit hjulet igen.
Sedan var det löst och konstigt tills nästa dag då jag fick fast det ordentligt, det är ett sånt där avtagbart hjul, jäkla skräp! Men nu vet jag hur jag ska göra för att få det att sitta ordentligt iallafall.
När vi kom hem var det tvättdags, jag körde fem maskiner trots att det bara var någon dag sedan vi tvättade sist!
På kvällen/natten bakade jag Grahamsbullar igen eftersom jag upptäckte att vårt bröd var helt slut och jag hade glömt köpa... Sååå trött jag var när jag gick och lade mig den kvällen :-)

I onsdags ösregnade det så det blev bara en ytterst liten utomhusvistelse då. På kvällen kollade vi film (återkommer till det nedan) och hade det mysigt :-)

I torsdags sken solen när jag var ute på promenad med Sam, när jag plötsligt blev överraskad av svarta, hemska moln... Vi hann precis in innan det började regna igen. Vi åkte och storhandlade på Coop som vanligt och lilleman åkte vagnen som vanligt. Enda ovanliga saken var att Sam böjde sig fram och sög på handtaget till kundvagnen när vi tittade bort!!! Isch, vilka rysningar man får när man tänker på det! Snacka om att man ville desinficera hans tunga då! Menmen, det är väl bara bra för immunförsvaret antar jag :-D
På kvällen såg vi film igen :-)

I fredags åkte vi och hälsade på min lillebror och hans rumskompisar, har inte varit där sedan jag var höggravid, så vi tyckte det var dags :-)
Jag var ensam tjej med Älsklingen, Sam, min bror och hans två rumskompisar, men det var kul ändå ;-)
Vi fikade och hade mysigt och min talangfulle bror spelade gitarr och sjöng för Sam som blev helt fascinerad :-) Sedan lagade broren middag åt oss som vi avnjöt innan det var dags att åka hem.
På kvällen kollade vi på - film!

I lördags gjorde vi inte ett jota, förutom att se på film :-)

Igår hade vi tvättdag igen och så körde vi riktig söndagsmiddag. Vi lagade hel, ugnsstekt kyckling med fullkornsris och currysås samt ällpekaka med vaniljsås till efterrätt, mums! :-D Sam fick smaka lite kyckling och liiite sås och han älskade det :-) Men han har i veckan hatat maten vi försökt ge (förutom gröten och fruktpuréerna). Konstig kille, får se om han gillar lunchen idag :-)
På kvällen såg vi en film igen :-) Nedan kommer lite recensioner:

Indiana Jones och Kristalldödsskallens Rike: var helt okej; den var spännande och rolig, precis som en Indiana Jones-film ska vara. Men, det som irriterade oss väldigt mycket, var att de hade filmat många scener bara för det nya spelet och många scener var dåligt datoranimerade. Dessutom klippte de för hårt i storyn på vissa ställen, antar att de vill att man ska köpa "Directors Cut-versionen". Så därför får filmen bara en trea, trots att den var riktigt underhållande:
JJJ

Fantastic Four - Rise of the silver surfer: Medelmåttig action, dåliga skådespelare (Och hemsk styling, den som färgade Jessica Albas hår i den gula nyansen borde skjutas - var en av sakerna jag tänkte på när jag såg den) och obegriplig story. Nej, inget för mig:
JJ

Hellboy II - The Golden army: Här var en film i min smak; rolig, spännande och med starkt sagoinslag :-)
JJJJ

Hancock: Ovanlig story och ganska gripande action. Inte alls en komedi som trailern fått mig att tro, men helt okej ändå. Saknar lite bakgrundsstory som kunde gjort vissa saker mer begripliga men en film jag kan se igen om den kommer på tv t.ex:
JJJ

Nej, nu måste jag sluta, lilleman kallar och idag är det 200 dagar sedan han bestämde sig för att lämna sin förra boning :-)
Ha det bäst!!!
//J

6 kommentarer:

Anonym sa...

Coolt att se bild på dig- du ser inte alls ut som du gjorde i mitt huvud :-)

Jonna sa...

Tack! Hehe, nej folk gör oftast inte det har jag upptäckt :-)

Lilla Duktig sa...

Så det är sååååå du ser ut! (Jag lovar, jag ser nästan.)
Snygg layout!

Jonna sa...

Lilla Duktig: Tack :-)

Fru Choklad sa...

jag gillade Hellboy I så det är givet att se 2an. Kan ju passa på nu i helgen eftersom vi ändå ska ta det lugnt sjuka som vi är hela bunten.
Jag tyckte Hancock var riktigt bra.

Oj 200 dagar! Jisses vad tiden går fort!
Kul att ni fick biljetter! Det är alltid roligt att gå på konsert. Själv fnular jag på om jag ska ta mig någonstans för att se Depeche.....

Jonna sa...

Ja, det är jättekul :-)
Jag har en kompis som säljer Depeche Mode biljetter till Köpenhamn!