lördag, januari 17, 2009

Fundering 152

Hur kan det kännas som om tiden stått still trots att den rusar iväg?

Jaha, så var jag tillbaks på jobbet och trots en omfattande personalrockad och ny ägare så känns det som om jag inte varit bort tio månader alls!

Fick genast ta itu med en massa saker som de stackars hjälplösa människorna inte klarat av att ta tag i.
Bl a lagade jag dörrklockan som inte fungerat på ett bra tag. Felet? Batteri som behövdes bytas, tog ca 2 minuter. Ringde även efter service på den kära kaffemaskinen som inte mådde bra, samt ordnade en ny offert från städbolaget på lite extra-uppgifter vi vill att städerskan tar hand om. Ordnade även parkeringstillstånd och passerkort till en nyanställd som inte hade fått något.
Allt det där hade de bara stått ut med hur länge som helst och varit helt handfallna... Som vanligt får "Mamma Jonna" kliva in och rädda alla ;-)

Vi har haft det ganska stressigt i övrigt, med många offerter samt årsstatistik som ska skickas ut, så dagarna har iallafall gått fort :-)

Samtidigt saknar jag ju mina pågar men Älsklingen är iallafall gullig och skickar meddelanden och mms under dagen så jag vet vad som pågår här hemma :-)
Det är hemskt att lämna dem sovandes i den mörka lägenheten på morgonen, men Sam blir jätteglad varje gång jag kliver genom dörren på kvällen, han ålar genast ut i hallen under vilda rop :-D Underbart att bli välkomnad på det viset!

Han trivs bra hemma med sin pappa och har just nu väldigt stabila ät- och sovvanor, vilket gör underverk för humöret. Älsklingen har också upptäckt att man verkligen inte hinner med någonting när man tar hand om en bebis hela dagarna :-)

Sam har förresten flyttat in i sitt eget rum och verkar trivas bra där. Han vaknar bara 2-3 gånger per natt nu; en gång vid midnatt, en gång vid halv tre och sedan möjligtvis vid fem-sex någon enstaka morgon. För det mesta sover han till åttasnåret.
Älsklingen tar nätterna och ger välling när Sam är hungrig och jag får sova!
Orättvist att det blev så bra nu när jag började jobba! ;-)

Annars då? Hinner inte med så mycket just nu tycker jag, man får fokusera på att städa och fixa under helgerna och försöka vila på kvällarna i veckan.

Hatar verkligen vädret just nu, mycket grått och dimma har det varit, eller soligt men halv storm...
Kallt som sören när man står och väntar på sina bussar! Som jag för övrigt varit jäkligt irriterad på på sistone! Flera gånger har saker inte fungerat och bussar inte kommit så jag kommit mer än 20 minuter senare fram än jag skulle, ska faktiskt ta och reklamera tre resor som gjorde mig riktigt förbannad!!!
Jaja, vi har faktiskt rätt bra allmänna kommunikationer här i stan, ska väl försöka se det så...
Men till våren är det jag som skaffar cykel igen! När det tar över 1 timme (i värsta fall) att ta sig 6 kilometer lär jag ju komma fram snabbare oavsett hur långsamt jag än cyklar.

Plus att jag får gratis motion! Hade tänkt börja träna nu när jobbet kommit igång och ryggen blivit lite bättre, men det varken orkar eller hinner jag! Mina två timmar med Sam efter jobbet är viktigare för mig.
Och glöm att jag går upp tidigare för att träna innan jobbet! Det finns inte i min morgontrötta värld iallafall, hehe :-)

Japp, detta var en bra sammanfattning på min första tid tillbaks på jobb.
Hoppas alla har det lika bra eller bättre!!!
Trevlig helg, eller vad som nu är kvar av den =)
//J

6 kommentarer:

Anonym sa...

SKönt att det ändå var helt ok att börja jobba, för det låter det ju som.

Jag ser fram emot att Magistern ska fatta det där med att man inte hinner nåt för han är alltid på mig om att jag minsann kan surfa och så på dagarna, istället för när han kommer hem. Som om man hinner det när man är själv :-)

Jonna sa...

Jadå, det var helt okej att börja jobba! Särskilt skönt ska det bli när lönen landar på kontot igen :-)

Lilla Duktig sa...

Yay! Grattis!

Känns det bra? Jag menar med vuxensällskap på dagarna och så? Min polare ringer mig jämt för hon behöver vuxen stimulans. Är det så för dig med? Eller var..?

Jonna sa...

Det känns bra, men jag saknar fikamammorna och deras små också =) Jaja, man kan inte ha kakan och äta den. Vuxen stimulans är viktigt, det är sant.

Päm sa...

ah det låter ju ändå kul! du får säga till anders att vara lika flitig som dig med kameran ;) massor med kramar!!

Fru Choklad sa...

Ha ha oj vad jag känner igen det här. Efter typ en dag på jobbet så känns det som man aldrig varit borta. Mmmm det där med att lämna dom kvar i sängen tyckte jag också var värst, finns ju inget motiv i världen för att gå upp liksom ;)
Nä vädret är HELT bedrövligt, men snart kommer våren bara si så där en och en halv månad kvar ;)