lördag, januari 03, 2009

Fundering 150

Hur fort glömmer man året som gick?

Jag tittade på Skolfrökens lista och bestämde mig genast för att kopiera den :-) Då insåg jag att jag hade svårt att komma på svar till många av frågorna! Så nu skyndar jag mig innan jag glömmer allt:

Årets happening
Förlossningen

Årets projekt
Amningen

Årets låt
Oftast sjungna: "En liten båt blir ofta våt om magen när det stänker"
Nya låt: "The day that never comes" med Metallica

Årets resa
Från BB till Patienthotellet, dvs Sams första biltur :-)

Årets hurra!
Till Sam och alla andra barn som tittat ut :-) Till mina vänner A & P som gifte sig och till Älsklingen som fick VG i matte!!!

Årets person
Sam, of course :-)

Årets slit
Åka buss och jobba när man är höggravid med foglossning var ingen dans på rosor iallafall.

Årets plagg
Mest använda: Min svarta amningsbh...
Finaste: Min svarta klänning :-D och de hallonröda pumpsen! Och mina vinterstövlar!

Årets bok
9½ månad av Annika Lantz (Ja, den är inte utgiven 2008 men det var den roligaste boken jag läste under 2008!)

Årets köp
Sams babysitter som han fullkomligt slet ut. Och gåstolen som han äääälskar. Annars är det väl vår nya kaffekokare och microvågsugn! Och min nya kamera samt rosa mobiltelefon!

Årets lycka
Sam och Älsklingen!

Årets jobbigaste
Att min bästa väns mamma gick bort alldeles för tidigt... Fysiskt måste jag säga (i kronologisk ordning) förlossningen, att få igång amningen, sömnbristen och vinterkräksjukan.

Årets tv-stund
DVD-brasan på julafton :-D

Årets pryl
Kameran!

Årets skönsång
Jag, till SingStar på tjejfesten i höstas! (Har sett videofilm i efterhand och förundrats över ljuden jag åstadkom ;-) )

Årets blogg
Min! Höhö, men allvarligt talat så älskar jag ju min Älsklings blogg (han skriver för sällan bara!) och Minnas blogg är alltid kul att läsa. Skolfrökens blogg såklart! Choklad i Kvintcirkeln är himla mysig och Kunden har inte alltid rätt har seglat upp på min favoritlista. Min bästis skriver ju också inlägg som är viktiga för mig. Äsch, jag kan inte välja, kolla in listan till höger istället!

Årets community
Familjeliv, haha :-)

Årets förändring
Att bli förälder!

Årets film
Den enda jag såg på bio var Cloverfield, och den var ju inte mer än sådär. Men i övrigt har jag ju sett massa film här hemma i soffan :-) Så då säger jag:

Iron Man; en riktigt cool actionfilm!
1408; skrämde skiten ur mig!
Get Smart; roligaste actionkomedin!

Snöade in på Tenacious D in The Pick of Destiny också, men den är från 2006, så den får bara hedersomnämnande :-)

Årets datum
4/4. Viktigaste datumet i mitt liv.

Önskningar inför 2009:
Att familj och vänner mår bra!
Att Sam lär sig gå och prata en massa :-)
Att jag får skratta varje dag!
Att Älsklingen kommer in på en bra utbildning efter att ha tagit hand om Sam på bästa vis under 7 månader!
Att jag trivs på jobbet.
Att min operation går bra!
Att vi får fint väder!!! (det är nämligen hur grått och hemskt som helst idag...)

Det var väl ungefär det hela!
Vad tänker ni?
//J

2 kommentarer:

Päm sa...

ah tackar! vilken underbar lista!! har anders sökt in till ngt nytt i höst redan? kramisen!

Jonna sa...

Päm: Ja, jag gillade ju den såpass att jag stal den :-)
Nej, han ska söka till våren.