tisdag, december 30, 2008

Fundering 149

Så lider året mot sitt slut, undrar hur nästa kommer att se ut?*

Nu när jag gör upp räkenskaperna för året som gått är jag på det stora hela nöjd med året som gick. (Hur skulle jag inte kunna vara det?) Vi fick vår älskade Sam och jag hade lyckan att få vara hemma och se honom växa och utvecklas!
Jag fick en del nya vänner, stärkte banden med några gamla och försvagade tyvärr banden till andra.
Vi har varit fattiga men lyckliga, Älskling och jag, och idag är det 11 år sedan vi äntligen vågade erkänna för varandra att vi var mer än vänner! Älskar dig, min själsfrände!

Mina förhoppningar inför det nya året är att vi får vara friska och fortsätta trivas med tillvaron, jag hoppas också att min operation går bra och att det ska bli kul att arbeta igen. Sam och Älsklingen kommer få det himla mysigt tillsammans här hemma, och katten med hoppas jag :-)

I övrigt måste jag ju avrapportera vad som hänt under årets sista vecka:

Sam fick uppleva sin första jul, det blev lyckat och kul! En massa mat, prat och klappar!
Gästerna dök upp vid halv två och Sam var på bra humör, men fortfarande är han livrädd för min bror och skriker så fort han säger något?! Gästerna var också på bra humör och hade tagit med de maträtter vi bestämt, dock i vanvettiga mängder! Vi har fortfarande en rester kvar :-)

Sam fick flest klappar; en stor bollbana i form av en giraff som spelar och blinkar, en klosslåda, en pusselkub, en sagobok, två nya gosedjur (en ko och en katt - båda mycket populära!) samt en hel del söta kläder!
Hans föräldrar hade tydligen också varit snälla ;-) Vi fick en matberedare (ett måste när man har barn har vi upptäckt!), presentkort på Siba, spelet "The legend of Zelda- Twilight princess" till vårt Wii och en vacker fotoram. (Dessutom väntar fler klappar fortfarande på oss :-D)
Jag fick vackra underkläder av min Älskling samt en gosig "Hot pack" av min bror.
En massa bra saker alltså!

De flesta gästerna gick vid halv sjusnåret, men min kära väninna stannade längst och mös med oss framför tv:n där det visades Liftarens Guide till galaxen på kvällen!
När alla gäster gått hem fick både jag och Älsklingen feber och ont i halsen... Jaja, vi hade en jättemysig dag iallafall! Så bröt den stora monsterförkylningen ut och vi har varit sjuka sedan dess...

Sam har ju varit snörvlig han med sedan tidigare, så det har inte blivit mycket gjort i veckan, mest sovande i olika former...
Vi var dock inne på mellandagsrean på Siba på annandagen och köpte en ny microvågsugn eftersom den gamla hade en trasig dörr. Tack vare presentkortet fick vi råd med en ny som går att öppna utan brottningsmatch! (Micron används flera gånger om dagen här hemma till att värma lillemans mat i!)

Under veckan har min sjukdom gått från halsont och feber, till halsont och blåskatarr, till blåskatarr och snor, och slutligen nu till enbart snor... Bläää! Men jag är iallafall på bättringsvägen!
För att trösta mig hade jag i söndags en tv-dag: Jag såg "Stolthet och Fördom" (Den nya från 2005. Åh, så romantiskt och bra!), ett avsnitt av Bones (Kemi mellan huvudpersonerna samt kriminalhistorier!), "Shakespeare in love" (Mer romantik!) och slutligen lite CSI. Sedan mådde jag faktiskt lite bättre :-)

Igår vågade vi oss äntligen ut med vagnen eftersom vi behövde fylla på matförråden och även medicinskåpet. Sam blev glad och vi tyckte också det var himla skönt med en ordentlig långpromenad :-)

Idag är det - som sagt - 11 år sedan jag och Älsklingen blev tillsammans, och detta ska vi fira genom att gå ut och äta ikväll! Sam ska vara hos mormor några timmar medan vi har lite romantik för oss :-)

Imorgon är det då nyårsafton och då har vi planerat att mysa här hemma med vår skotträdda katt och hoppas att Sam kan sova :-) (Annars får han väl vara uppe och titta på alla fina färger!) Vi har köpt hem lite gott kött och tänkte laga en god middag och eventuellt köpa något mousserande vin att skåla i :-) Ska bli mysigt!

Ha en god fortsättning och ett riktigt gott nytt år alla därute!
Kram
J

*Såg ni? Jag rimmade! ;-)

5 kommentarer:

Aradia sa...

Du rimmade ju tillockmed två gånger "Sam fick uppleva sin första jul, det blev lyckat och kul!" Hehe ^^.

Aradia sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Jonna sa...

Aradia: Hihi, jo jag smög in lite julrim här, eftersom jag suger på att sätta det på klapparna :-) Rim är en underskattad konstform ^^

Päm sa...

ahh grattis till er 11 årsdag! hoppas ni hade det trevligt på nyår!!

Jonna sa...

Päm: Tack, det hade vi! Detsamma hoppas jag? Hoppas vi ses imorgon! Kram