onsdag, januari 28, 2009

Fundering 153

När ska jag ha tid och lust att blogga dådå?

Jaha, en snabb uppdatering, bloggen ligger och gnager på mitt samvete; jag vet ju själv hur irriterad jag blir när mina favvisar inte uppdaterar på länge :-)

Hänt mest på vardagarna:
Jobbat, ätit och åkt buss :-S Träffar Sam max 2 timmar på kvällen innan han somnar...
Utom när Sam hälsade på mig på jobbet en dag, då var det skoj :-) Han var så snäll och tystlåten att jag knappt kände igen min lille kille, bara tittade storögt på allt och alla. Men särskilt mycket gjort fick jag ju inte :-)

Hänt i helgen:
Sovit och gosat med Sam och Älsklingen :-)

Största irritationen:
Stort fett bråk med Försäkringskassan! Vi får väl se om vi hinner få pengar så vi kan betala hyran på fredag... Älsklingen fick dessutom lägsta SGI när de väl tittade på ärendet efter sju veckor... Piss! Jaja, det ordnar sig.
Bussarna kommer på god andraplats även denna vecka.
Åh, ja, och så gick ju bilen inte igenom besiktningen - som väntat - och vi har körförbud om de inte blir fixad inom tre veckor. Vad ska man med handbroms till egentligen? Helt onödigt tycker jag, höhö :-P

Största glädjen:
Sam! Min solstråle har lärt sig ställa sig upp själv och sover numera hela nätter bara sådär!!! Tog nästan 10 månader innan han sov mer än 5 timmar i sträck men nu sover han uppemot 10 timmar helt utan att vakna och vissa nätter även helt utan att äta! Känns underbart! :-)

Han har upptäckt musik och börjat "sjunga" och även dansa. Älsklingen spelade Psycore/trance för honom häromdagen och lille loppan rejvade loss som bara den :-)
Favoritlåten just nu sångmässigt är Råttan i pottan av Eddie Meduza!!! Hahaha!
Roligaste leksaken är ett snöre som suttit i en av pappas tröjor. Den kan man suga och tugga på samt vifta runt framför katten som genast blir på alerten :-)
Han älskar numera även att bada, jättekul att få sitta i det stora badkaret ju, men han är fortfarande rädd när vi kranar vatten, lille knasbubblan :-)

Är avundsjuk på min älskling som får spendera dagarna med honom när han kommit in i en så spännande fas :-) Även om man får vakta honom hela tiden; han tycker kattens torrfoder är spännande att stoppa i munnen - till kattens förtret - och bankar gärna leksakerna i elementet till grannarnas lycka ;-)

Eftersom det var ett tag sedan så kommer här en liten bild på när Sam står och funderar också :-)



Händer annars: På lördag är det tjejfest med mammagruppen. Tema "sexy" och mängder av skratt utlovas :-) Saknar verkligen tjejerna och våra fikor. Ska bli himla kul att dricka vin tillsammans och äta gott och snacka en massa :-D
Snart dags för Sams 10-månaderskontroll, ska bli spännande att se hur stor han har blivit, stl 80 passar precis nu.
Två veckor till det nya operationsdatumet, läskigt värre...

Nu ska jag faktiskt försöka komma i säng, har hamnat i en ond spiral igen. Somnar inte förrän efter 01 och är sedan svintrött på jobb och dricker sjuka mängder kaffe - vilket sedan leder till att jag inte kan somna... Idag blev det "bara" 6 muggar kaffe...
Jaja, det löser sig det också :-)

Hoppas alla har det bra därute och vet att jag tänker på er!
Ha det bäst!
//J

3 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Onda sovspiralen känner man till. Visst är det emellanåt tufft att både jobba och ha småbarn.

Det där med bloggen tycker jag att du ska ta med ro. Ibland är det inte lika roligt så är det bara. En paus då och då är bara nyttigt för en själv och vi som läser vet hur det kan vara så skriv bara när du har lust, men jag vet vad du menar med att bloggen ibland kan kännas lite som ett tvång. Då blir det bara jobbigt, men ett tu tre så faller lusten på igen :)

10 månader :0 wow vad tiden går. Stor och fin är han lillkillen din i alla fall.
HOppas det blir kul på tjejfesten.
Ha det bäst du med och stor kram

Jonna sa...

Jo, men jag vill ju egentligen blogga, men alltid när jag inte sitter vid datorn så klart :-)
Ja, tiden bara susar iväg, känns helsjukt! Idag kom vi på att det är 12 år sedan Titanic gick på bio! Sjuuuukt!
Tack och tack och kram :-)

Päm sa...

förutom tråkigheterna med FS ( som jag med bråkar med just nu, de asen) så låter allt kul och roligt hos er!! tänker på er sötisar!! massor med växjökramar!