fredag, februari 27, 2009

Fundering 156

Jaha, hur lång tid ska detta ta då?!
(OBS! Om du inte vill bli totalt deprimerad ska du inte läsa detta gnälliga inlägg, jag rekommenderar isåfall endast de sista raderna för dig.)

Nu är jag trött på att bara dricka flytande föda hela tiden! Trodde bara det gällde de dryga två veckor som jag var tvungen att ha ståltråden, men det visade sig att bara för att de bytte ståltråden mot gummiband så kan jag inte gapa mer för det... Nu ska jag ha dessa hårt spända gummiband tills på onsdag och först därefter kunde det börja närma sig mer fast föda enligt tandläkaren... :-(
Dessutom fick jag mer ont när de bytte mot gummiband eftersom trycket ändrades på tänderna. Inget kul alls liksom...
Vi är luspanka och ekonomin kommer nog inte landa på rätt sida de röda siffrorna förrän efter sommaren, så man kan inte ens hitta på nåt kul för att distrahera sig. Tur att man har en snäll mamma som varje månad bidrar med lite pengar till mat, även om det gör ont att behöva ta emot pengar när man närmar sig 30 och har fast jobb...
Dessutom är bilen fortfarande på lagning och vi vet bara att det kommer kosta uppemot 10 000 att fixa till den och vi vet inte ens hur lång tid det tar; de har redan haft bilen i en vecka. Så allt känns bara som blä just nu och det är därför jag inte bloggar.

Men bara så ni vet så är jag inte död och jag kommer tillbaks med mer positiva tankar, det är jag säker på! =)

Hoppas alla därute har det tusen gånger bättre än jag just nu!
Trevlig helg!
//J

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter inge vidare det där :-( Du får tänka att SNART får du käka redig mat :-)
Vad e det som e fel på bilen? Jag fick fixa min Volvo för 15000, lagom till skattepengarna kom. Det va nåt som man absolut inte kunde fixa själv i motorn. Man fick tydligen lyfta ut hela skiten o laga det... Först hade jag planer på att sälja bilen, men kom på att så jäkla mycket som den kostade, den va precis färdig betald dessutom, så bannemej att jag skulle köra den tills den dog eller rostade isönder...

Tur att du har en snäll mamma som hjälper er! :-)
Kraam på er! Mvh Maria Zimmer

Jonna sa...

Maria: Jo, det är bromsarna som är slut, ingen handbroms t.ex. Och så fungerade inte spolarvätskan och annat smått och gott som driver en till vansinne! Jo, vi får köra skiten tills den dör!

Anonym sa...

Nä fy fan va värdelöst! Förstår dig verkligen.

Det enda som jag skulle tänka vara ett litet plus var att jag skulle gå ned i vikt att bara dricka, men jag vet inte om det är något du vill?

Jag får också dåligt samvete när mamma eller pappa bidrar med pengar eller annat, men jag tänker att jag ska göra likadant sen när jag är mormor. Dessutom tror jag att man vill det.

Hoppas du snart mår bättre och får äta något riktigt gott.

KRAM!

Jonna sa...

Skolfröken: Jo, jag går ner men riskerar ju gå upp det dubbla sen i o m att detta räknas som svält... Vill hellre ha mer muskler än gå ner faktiskt :-) Tack för omtanken, det värmer :-) Kram

Lilla Duktig sa...

Jag håller med föregående kommentarer: Det är bara att försöka fokusera på framtiden. Allt blir ju faktiskt ljusare! Du KOMMER att få käka snart. Ni KOMMER att fixa bilen. Ni KOMMER att komma ikapp ekonomiskt. Sommaren är på väg! Att bara sitta utomhus i solen med ett glas vatten och en bok är så himla mycket mer värt än hundra tusen på banken (okej, kanske inte riktigt...) men det behöver inte vara dyrt att leva. Visst är det alltid oundvikliga omkostnader - men vafan!

Blogga är t.ex. gratis...

Kram!

Jonna sa...

Lilla Duktig: TACK! =)