söndag, februari 03, 2008

Fundering 96

Varför är man aldrig trött när man behöver vara det?

Kanske för att jag sov en timme tidigare ikväll? Och för att jag har sovit typ halva helgen?
Åh varför är det måndag morgon så snart?!

Snabb uppdatering iallafall, sen måste jag gå och lägga mig och låtsas att jag kan sova :)

Var hos barnmorskan i fredags och allt var ganska bra precis som jag trodde :)
SF-mått (magen): 29,5 cm (normalt)
Hb-värde (järn): 120 (normalt - jippi! Alla tabletterna har fungerat, nu ska jag bara fortsätta ett tag till)
Blodtryck: 100/65 (lite lågt ja, inte så himla konstigt att jag blir snurrig emellanåt)
Vikt: 65,5 kg (+11,5 kg, vilket också är normalt)
Bebisens hjärtslag: bra (hon kunde inte säga exakt eftersom den slingrade sig och sparkade på mätinstrumentet :D)

Hon kände och bekräftade att bebisen fortfarande ligger fixerad med huvudet neråt.
Men den måste stå/ligga där och göra "headspins" för jag får sparkar och slag över precis hela magen och det är ofta på flera ställen samtidigt! *uff*
Jag fick en tid till återbesök om två veckor, så det blir alltmer ofta man går dit nu.

Efter kontrollen åkte jag och älsklingen till Babyproffsen, där vi hämtade ut ett gratis välkomstpaket sponsrat av Pampers. Vi gick en runda och förfasade oss över att de kunde ta 500 spänn för ett bäddset till spjälsängen och andra lika "vettiga" priser. Och så passade vi på att titta på babyskydd till bilen (det första man har fram tills barnet själv kan sitta upp). Världens mest oengagerade säljare hade de, men nu vet jag vad jag ska leta efter begagnat iallfall :)

Vi var på IKEA igår, älsklingen och jag, och det var ju en fasa. Jag tror aldrig jag har varit där en lördag efter lön och jag lär nog aldrig åka dit igen vid en sådan tidpunkt!
Men vi fick iallafall tittat på de babysaker jag sett ut på hemsidan och vi var överens om att komma tillbaks och köpa dem lite längre fram :)
Det fanns en hel massa söta saker till humana priser som vi kommer att lägga pengar på!
Och jag klarade gå runt i varuhuset i en hel timme!!! (Förutom alla små pauser jag tog när jag "provade" att sitta på diverse möbler förstås.)

Okej, sluttjatat nu :)
Och nu måste jag gå och lägga mig!

Ha det bäst därute!!!

//J

8 kommentarer:

Aradia sa...

Du har kanske en liten kosack i maggen som dansar i full mundering *asg*
Orättvist att ni har IKEA så nära. Gott med deras köttbullar ^^.

Jonna sa...

Mmm, eller en liten kickboxare :)
Cancan-dansare kanske?
Ja det är skönt att kunna åka dit när man vill, men vi gick inte ens i närheten av restaurangen i lördags. Den var en mardröm säger jag bara!

Skolfröken sa...

Akta dig för att köpa begagnat bbabyskydd eller bilstol. Man kan inte alltid se om de varit med om en krock! Och säljaren kanske inte alltid är ärlig...

Jonna sa...

Nej, man får väl vara lite försiktig. Men vi får se vad vi hittar :)

Anonym sa...

hehe, "headspinn" ? Var glad att han inte gör mer spektakulära breakdance moves, som frogman. :)

IKEA är sveriges motsvarighet på Guatamo. Usch att du bara orkar åka dit när du är gravid.

Jonna sa...

Zabbat: Ibland är det mer extrema saker som pågår. Då är det säkert Frogman & Co som håller till därinne :)
Ja, men jag skriver ju att det var en fasa och att jag var imponerad av mig själv att jag var där i en hel timme :)
Tyvärr så måste man ju åka dit och se vissa saker IRL...

Lilla Duktig sa...

IKEA överhuvudtaget är rätt läskigt. Speciellt efter löning. Och på en helg.

Jag tror liksom jag inte riktigt fattat hur mycket det kostar med barn... och allt innan. En polare som ska ha i april går just nu på vänta-barn-simning. 1700 spänn tar de - för fem gånger. Jösses! Jag kan coacha henne för en Tophat och inträdet till badet.
Fast iofs, i hennes kurs ingår fruktpaus.

Jonna sa...

Lilla Duktig: Jo, allt kostar, jag har undvikit sådana aktiviteter, både för att de tar så jäkla bra betalt och för att det verkar vara fullbokat på allt sånt.
Det ska nog bli en bebis ändå ska du se :)