onsdag, januari 30, 2008

Fundering 95

Varför stressar man när det är meningen att man ska ta det lugnt?

Har tusenmiljoner saker att göra på jobb fram till nästa fredag...
Sen blir det äntligen lugnare!
Bara sex veckor kvar att jobba cirka :)
Min vikarie kommer i mitten av februari, så hon får åtminstone gå bredvid i fyra veckor. Och det är väl lagom tid att lära sig allt jag har lärt mig under åtta år på företaget? :p
Jag är riktigt skadeglad när det gäller mitt jobb, nu får de lära sig den hårda vägen att jag faktiskt gör viktiga saker! Nu när de sökte vikarie blev de dessutom tvungna att höja min lön eftersom ingen annan vill göra det jobbet för så lite pengar :D

Nog om det, över till avrapporteringen som jag antar att ni vill ha eftersom ni läser och läser och jag inget skriver :D
Jag har lyckats träffa hela min familj, samt min kära kaffegumma under tiden som gått sedan sist :) Tyvärr har jag inte hunnit träffa kära A, det är ett himla bra tag sedan nu... Menmen, det löser vi.
Fick god söndagsmiddag hos mamma, god fika hos J och supergod födelsedagsmiddag hos svägerskan! Svägerskan fick biljett till Sweden Rock i sommar i present och hon blev himla glad :)
Jag däremot är så himla avundsjuk, men tyvärr är det nog inte möjligt att ta med en knappt två månader gammal bebis till en hårdrocksfestival?! Hehe :)
Det var kul att hänga med sina mer eller mindre nyktra kollegor ut på afterwork:en också :) Fick gå hem klockan nio dock eftersom orken tog tvärslut där!

Magen växer och är riktigt tung nu, jag har jämt halsbränna och ont i revbenen och svårt att andas och bäckenet bråkar. Bebisen sparkar så man tror att ens sista stund är kommen emellanåt :) Men det känns tryggt att veta att den är därinne och mår bra!
Ska till barnmorskan på kontroll igen nu på fredag så bättre rapport kommer säkert sen :)
Går in i åttonde månaden nästa vecka, bara två månader kvar snart iallafall!

Börjar bli lite stressad över att vi inte köpt nånting till bebisen ännu... Så det får vi väl fixa, men vi måste till veterinären med katten och jag till tandläkaren så jag vet inte riktigt hur mycket pengar jag kan shoppa loss för *frustrerande*
Dessutom passar inte mammakläderna längre så jag måste ha lite mer saker där också :) Kan ju inte gå naken till jobb, hehe!
Men vi har ju "beställt" en hel massa begagnade saker av goda vänner till familjen, plus något gratispaket från en babyaffär. Det som behöver införskaffas innan barnet kommer är egentligen babyskyddet till bilen, plus ett skötbord samt lite kläder. Och sen alla småprylar då också ja... Lite stressad som sagt :)

Nej, nu får jag återgå till stressen. Hoppas ni har det bra därute!

//J

PS: Och nej, jag brukar inte vara elak, men jag skrattar så att tårarna sprutar åt den här sajten! *skäms pyttelite* Jag menar, de är ju människor de också... HAHAHAHA!

2 kommentarer:

Aradia sa...

Länken funkar inte som du postade...
Säg bara till om det är något vi kan fixa till bebben ^^.

Tack igen för presenterna!

Jonna sa...

Det är rätt adress, det är kanske så att de har blivit nedstängda eftersom det var FÖR elakt. Ska kolla lite senare igen.