tisdag, januari 08, 2008

Fundering 91

Varför vill man alltid vara någon annanstans?
Eller ja, jag tröttnade rätt ordentligt på att ligga i soffan framför tv:n därhemma men nu när jag sitter här på jobb så längtar jag dit igen :D

Jahapp, tiden har gått fort sedan förra inlägget iallafall. God fortsättning allihop! Nytt år och nya inlägg, men först en avslutning på 2007:

Jag och älsklingen firade tioårsdagen på restaurang och åt sjukt god mat! Efterrätten (chokladmousse med färska bär) kommer att ligga högt på topplistan över god restaurangmat iallafall :)
Vi hade en riktigt mysig dag tillsammans, även om vi firade en dag för tidigt. På den riktiga firardagen var vi tvugna att städa och fixa lite inför nyårsfirandet dagen därpå så det blev mest att vi åt en god middag med levande ljus på kvällen :)

På nyårsafton åt vi lunch hos mamma på dagen och vid sextiden kom våra kära vänner J&M hem till oss :)
Vi spenderade kvällen med att äta gott, prata och så blev det en hel del Wii Sports :)
J blev så förtjust att han lovade att köpa en egen konsol, hihi!
I vilket fall som helst hade vi riktigt trevligt och gick och lade oss vid tvåtiden nöjda och belåtna med det nya årets start.
Vid lunchtid dagen därpå gick vi upp och åt en stor frukost tillsammans och tittade på Ronja Rövardotter (min favvis sedan jag var liten) innan våra vänner åkte hem. Resten av dagen spenderade jag och älsklingen i tv-soffan *myyys*

Resten av veckan hade jag tyvärr en massa ont av foglossningen så det blev mest tv-tittande, datorsurfande och lite Wii-spelande. Blev lite långtråkigt i längden, särskilt som älsklingen jobbade :( *lyxproblem*

Så igår var jag tillbaka på jobbet men jag längtar redan hem igen... Mest kanske för jag inte har fått sova så bra på senaste tiden, jag vaknar om igen hela natten igenom... Och så gör det ont att sitta framför datorn hela dagen. Tråkigt men det går förhoppningsvis över snart. Och det är ju garanterat värt det i slutändan! :) Men det var ju kul att träffa kollegorna igen och se deras reationer på magen, hehe! "Du har ju inte precis blivit mindre" var en av de mest diskreta reaktionerna jag fick. Med 10 kg som samlats på magen ser ingen människa liten ut kan jag meddela :D

Imorgon är jag ledig från jobb eftersom jag på förmiddagen ska göra glukosbelastning hos MVC och på eftermiddagen ska jag till tandhygienisten. Så det blir ju ingen jättekul ledighet - och då lär jag garanterat längta hit igen, haha!

Nej, nu ska jag äta lite lunch och jobba vidare :)

Ha det gött därute!
//J

1 kommentar:

Aradia sa...

Du måste koppla upp din wii till internet så vi kan spela mot varandra!