tisdag, januari 15, 2008

Fundering 93

Varför blir man gnällig av att vara gravid? (Varning för übergnälligt inlägg!)

Jo, det kan jag berätta:
Det gör ont i bäckenet och ryggen när man sitter, ligger, står och går, och om man går så gör man det som en gammal kärring. Man kan inte springa eller hoppa och knappt gå i trappor. Det gör ont när bebisen sparkar på diverse inre organ. Det gör ont i revbenen när bebisen tar upp mer och mer plats.
Det gör ont i magen och matstrupen av halsbränna och annat otrevligt.
Och man är supertrött för man vaknar stup i kvarten av kissnödighet, värk eller konstiga mardrömmar. Och har man riktig tur så kan man inte somna om på tre timmar.
Och då blir man jävligt gnällig kan jag tala om, speciellt om man dessutom måste masa sig upp på morgonen till överfulla bussar och ett stressigt jobb!

Dessutom har alla glömt bort att jag existerar. Allvarligt talat, jag har inte träffat en endaste vän sedan nyårsdagen. Har inte ens pratat med någon på telefon eller ens msn:at. Inte ens min egen far har ringt sedan nyårsafton. Jag tror de har glömt mig allihop... Jag förstår nu en gammal kompis som sade att hon aldrig varit så ensam som när hon var gravid...

Som tur är blev jag bjuden hem till min mamma nu på söndag, så jag ska få vara lite social :) Och så hörde jag att ena svägerskan skulle komma och hälsa på oss på lördag! Ska bli riktigt kul!!!

Tur att man har en jättegullig älskling och en helknäpp katt som vid sidan av gnällandet och Wii-spelandet kan hålla mig sällskap :) *kärlek*

Okej, nu har jag gnällt av mig och det känns ju faktiskt lite bättre då :) Jag hoppas kunna komma med ett roligare inlägg nästa gång!

Ha det bättre därute!

//J

9 kommentarer:

Anonym sa...

E du gnällig gums!? =) Jag bara sover och jobbar..kontroll imorron =S har moppas källaren under halva centralen bl.a räknas sjuk nog som leverans väg GAH! Så när jag sovit ut får vi ta en fika hehe kjam

Jonna sa...

Ja just det ja! Lycka till, hoppas ni blir godkända!!! Men slå mig en pling när det är över då! Miss you!

Skolfröken sa...

Hahaha, nu vet jag vad jag har att se fram emot alltså!

Skämt å sido, förstår att det SUGER rent ut sagt, kan inte ens tänka mig hur jobbigt det är att ha ont av foglossning och inte kunna sova. Och sen antas fungera som vanligt dagtid...

Kram!

Päm sa...

vi tänker på dig iaf! även om vi är dåliga på att höra av oss, jag och anna gick och kollade på mer babykläder åt er innan!! tihi

Jonna sa...

Skolfröken: Men du kommer ju vara en av dem som slipper få ont av foglossningen såklart! :) Men man blir lite gnällig ja :)

Päm: Självklart, ni är så gulliga så! Vi ses iallafall nästa helg! *kraaam*

Anonym sa...

jag skulle bli väldigt förvånad om jag fick se en gravid kvinna komma springandes och hoppandes på stan.

får man mardrömmar utav att vara gravid??

Jonna sa...

Zabbat: Mmm och nu vet du varför du inte har sett någon :)
Ja, man kan få mardrömmar, eller iallafall mycket mer intensiva drömmar. Läkarna tror att det beror på alla hormoner. Man själv börjar tro att man håller på att bli galen.

Skolfröken sa...

Grattis Jonna- du har fått pris av mig!

Anonym sa...

Haha, jag kunde inte ha beskrivit det bättre själv! :P bortsett från det där med överfulla bussar o stressigt jobb - jag har gått hemma hela graviditeten o är hopplöst less på det istället. :/

lycka till med foglossning o sömnlösa nätter. ;)

//från en gnällig till en annan ;)