fredag, januari 18, 2008

Fundering 94

Varför är fredagar så sköna?

Idag är jag iallafall inte det minsta gnällig. Eller nej, nu ljuger jag; det regnar ute och jag är ju faktiskt himla trött. Men that's it :) I promise!

Idag mår jag iallafall mycket bättre i fogarna, kan faktiskt gå nästan normalt *yay*

Magkommentarerna haglar numer över mig; det märkliga är att man får höra att man är "gigantisk", "liten och gullig" och "samlad" på en och samma dag?!
Själv tycker jag att magen har blivit oerhört utstående, man krockar liksom mycket oftare med möbler och människor :)
Min älskling sade häromdagen att jag såg ut som en humla, haha :D Fast jag framkallade nog det själv genom att gå och surra (ni som har sett "Femte elementet" kanske minns hur Chris Tucker gjorde)!
Men som sagt, kroppen mår bättre idag iallafall :)

Mina kära vänner hörde av sig allihopa nu sist när jag skrev här och klagade. Tydligen har bloggen en magisk genomslagskraft :)

Så nu ska jag vara supersocial hela helgen. Eller tja, ikväll måste vi tvätta och städa men imorgon ska vi först fika med kaffegumman och sedan kommer ena svägerskan hem till oss och ska sova över :) Och på söndag när hon har åkt hem ska vi äta god söndagsmiddag hos mamma och få träffa familjen lite!
Och nästa vecka ska jag fika med kära A, sedan ska jag på after work med jobbet och dessutom åka en runda till hemstaden och träffa resten av familjen där :)

Apropå bloggens effekt förresten:

Jag har fått pris! Jag fick "You make my day award" av Skolfröken!

Instruktionen lyder som följer: "Give the award to up to 10 people whose blogs bring you happiness and inspiration and make you feel so happy about blogland! Let them know by posting a comment on their blog so that they can pass it on. Beware! You may get the award several times!"

Så nu ger jag priset vidare till mina favoritbloggar. Eftersom jag har många fler favoriter än tio så undantar jag mina nära och kära eftersom jag naturligtvis är partisk till dem :) Här kommer då mina favoriter i alfabetisk ordning:

Alvas pappa skriver ofta och bra om olika ämnen men mest om sin söta dotter Alva och hennes påverkan på hans liv.

Angel inside har haft flera bloggar som jag följt, men den senaste är mer öppen och handlar om en 19-årig tjejs vardagsliv.

Lilla Duktig är kontorsråtta precis som jag och skriver på ett kul sätt om sin vardag.

Minna är duktig på att rita, skriver kul om dagens sak, väntar barn (som borde ploppa ut när som helst nu!) och är allmänt rolig och träffsäker!

Miss Keep Your Distance är en extremt rolig tjej som dessutom har en "Daily 90210" på sin blogg :)

Missy skriver väldigt roligt om sitt liv och om saker hon gillar och ogillar.

Peter Azteck är en av de roligaste killarna jag vet. Han har bland annat bott i Japan och råkar alltid ut för (roliga men oftast dåliga) saker.
[Okej, jag känner honom irl också men han får vara med här eftersom vi aldrig träffas.]

Skolfröken är naturligtvis en av mina favoriter, hon skriver bra om hur det är att vara lärare, nygift och gravid!

Snygg, sexig och frivilligt (o)singel är en hårt arbetande it-tjej som skriver öppet och ärligt om sitt hektiska liv och kärleksliv.

Ung mamma är en av Sveriges mest lästa bloggar och det med rätta! Bloggen handlar om Emelie som blev mamma till Wilma endast 15 år gammal. Hon skriver bra och öppet om deras liv. Och till Emelies blogg hör naturligtvis Granis som är lilla Wilmas pappa. Han skriver roligt om sport och bloggvärlden förutom om sin älskade dotter :)

Det var mina favoriter som "gör min dag"! Hoppas ni också uppskattar dem!
[Ja, jag vet, det var egentligen elva stycken, men det är ju så svårt att begränsa sig :P]

Ha nu en underbar helg allihopa!

//J

13 kommentarer:

Minna sa...

Tackar!!!
Om jag inte vart gravid så skulle jag bugat och bockat... nu blir det mer en knix med knäna.

Anonym sa...

Ett tips mot foglossningen är vattengymnastik och ett stödbälte! Det tar ju inte bort problemen helt förstås, men det hjälper till att uthärda dem..

Anonym sa...

Åh men tack gumman! :D

Anonym sa...

Jag gav förresten tillbaka till dig, får man det? Om inte så ändrar jag på reglerna, för jag älskar din blogg även om jag oftast är för lat för att kommentera (a)

Jonna sa...

Minna: Tack för knixen :)
Emma: Tack för tipset! Jag har redan stödbälte och i den här dumma staden har inte många ställen man kan vattengympa på så det är typ fullt överallt :( Men jag badar badkar varje kväll och det hjälpter faktiskt lite :)
Linda: Ja, klart man får ge tillbaks :) Haha, ja lika duktig som jag är på att kommentera hos dig :) Men idag var du duktig på att kommentera ju!

Missy sa...

Yay! YAY! hurra-hurra, vad glad jag blir :-)

dddd sa...

Gulle dig...

Anonym sa...

Hej!
Tittar in och säger hej, jag hittade till din blogg via Dagens Agnes.
Ha det bra. Lycka till med graviditet och bebis!

Jonna sa...

Nilla: Välkommen hit :D Och tack!

Lilla Duktig sa...

Aaaaaaw! Tack så mycket!

Anonym sa...

jag skulle vilja tacka gud, min familj och min producent. Utan er hade det aldrig varit möjligt.

Anonym sa...

sammt jonnas foglossningar.
/Azteck

Jonna sa...

Azteck: Tack. Skönt att mitt lidande har varit till någon nytta :)