onsdag, mars 19, 2008

Fundering 101

Okej, vad ska jag göra nu? :)

Nu har vi fixat och donat lite till :)
Efter konstiga väderfenomen (snöstorm varvat med underbart vårväder!) så sitter jag och ser en vacker solnedgång och är på bra humör!

Fick fikat med min älskade vän och pratat en del med henne i måndags, skönt att få träffa henne! Även om det är svårt och jobbigt på samma gång. Jag finns här om du behöver något!

Har hunnit med att städa hela lägenheten efter allt flyttande i helgen, fast oj vad ont jag fick sedan!

I går var jag hos sjukgymnasten och fick hämtat ut en ny TENS-apparat som förhoppningsvis kan lindra värken lite extra, kändes skön att ha på iallafall. Kostnaden var inte farlig heller, 300 kr för att hyra apparaten i tre månader. Kan lindra nästan all muskelvärk och ledvärk.
Det var ett mindre helvete att ta sig dit med hjälp av två bussar och med smältande snö och is på marken, särskilt när man rör sig i samma manöverhastighet och stil som "The Goodyear blimp" (eller menar jag The Marshmallow Man?)... Usch, ska nog undvika buss ett bra tag framöver!

Hela eftermiddagen igår gick åt till att tvätta alla kläder/textilier och andra tillbehör till bebisen. 7 maskiner blev det! (Fast ett par maskiner var med enbart en madrass eller något annat i.)
På kvällen kom svägerskan hit på spontanbesök, och fick genast i uppdrag att laga mat åt oss :) Tack ska du ha gumman!!!

Imorse fick jag och älsklingen gå upp kl 7 för att åka till barnmorskan på kontroll:
* Hjärtljuden var bra
* Vikten är +15 kg
* Blodtrycket låg på 110/80 (lite normalare)
* SF-måttet var fortfarande 35 cm, men nu var bebisen fixerad och hade sjunkit ned lite.

Vi fick två tider till för kontroller när vi var där, en om 1½ vecka och en tid tre dagar efter beräknad födsel. Känns lite tråkigt att hon är så säker på att jag kommer gå över tiden, med tanke på att jag har så ont i rygg/höfter plus en massa sammandragningar nu...

Nu i eftermiddags åkte vi in till stan och lämnade av svägerskan, sedan gick vi och shoppade det sista nödvändiga i klädväg till bebisen på H&M.
Vi måste ju ta med en massa saker till BB eftersom de inte har råd att hålla med sånt här i Malmö.

Så nu tror jag att vi har allt på listan vi fick av barnmorskan, vilket betyder att jag kan börja packa väskan som ska med till förlossningen :D
Älsklingen är lite nervös och vill att jag gör det så fort som möjligt, så att det är klart om det blir dags nu :)
Jag vill bara åka en vända till IKEA för att kompletter det sista till barnrummet innan jag känner att allt är klart. Men det får vänta till sista lönen som kommer på tisdag!
Så någon gång i nästa vecka ska allt vara klart, sedan är vår bebis välkommen hit!!! :D

Resten av veckan har vi inget planerat, bara att fira påsk hos min mamma, vilket inte är så dåligt precis :)
Får se om jag klättrar på väggarna eller om jag kan slappna av och ta det lugnt, hehe!
Ikväll är det iallafall mys i tv-soffan med Men in Trees och Greys Anantomy som gäller :)

Ha det bäst!
//J

8 kommentarer:

Päm sa...

gött att du skrivet så mkt! nu haha du får se till att skriva varje dag! allt låter gött med er med! yay! ha det så bra! kissis!

Aradia sa...

Hehe, det var så lite så. Alltid kul att hälsa på!

Skolfröken sa...

Å, det drar ihop sig för er nu (no pun intended), härligt! Hoppas du slipper gå över tiden, jag och Skolbebisen ska heja på dig här hemma.

Jonna sa...

Päm: Vad bra att du inte tycker jag tråkar ut dig :)
Aradia: Alltid kul att ha dig här :)
Skolfröken: Haha, men det blev det ju, sitter här med en rejäl sammandragning just nu :D
Tack för att ni hejar på mig!

Anonym sa...

Du kommer väll liveblogga från förlossningen?

Jonna sa...

Zabbat: Haha, inte så troligt. Ni får sitta och plågas tills jag kommer hem igen vilket tar minst två dygn efter bebisen har behagat komma ut :)

Anonym sa...

Men gud, det ar ju snart dags! Det kanns som alldeles nyss du berattade (skrev) att du var gravid... sa otroligt roligt! :D
KRAM till dig & killen & bebisen!

Jonna sa...

Linda: Tack :D Hoppas allt går bra för dig också!