onsdag, mars 26, 2008

Fundering 102

Hur kan tiden gå fort och långsamt samtidigt?

Otroligt nog har det redan gått en vecka sedan jag bloggade sist och jag tycker inte att det hänt nåt särskilt...

Vad har vi hunnit med då?

Vi* har:

Tvättat en gång till...

Firat påsk med min familj (och fått höra att jag ser sprickfärdig ut hela kvällen ;P) och skrattat ihjäl oss åt en tårta :D Fråga inte, min familj har konstig humor!

Jag har bakat igen :) (Chokladsnittar är jäkligt gott om jag får säga det själv!)

Varit på IKEA igår och köpt in det sista (skötbord med tillbehör, matta plus en massa textilier vi behöver till bebisen). Det kändes så skönt!

Jag har varit ute och ätit middag med en grupp gravida tjejer som jag träffat via ett internetforum :) Det var himla kul att få höra deras erfarenheter, både från förstföderskor och från de som var inne på sitt tredje barn! Känns lite mindre nervöst nu :)

Och idag var vi och storhandlade på Coop där vi passade på att köpa vårt första paket blöjor och andra babysaker :D
I eftermiddags skruvade vi ihop både spjälsängen och skötbordet, så nu är det nästan fritt fram för bebisen att komma :O
Vill bara få städat här hemma och tvättat de sista sakerna vi köpte på IKEA.
Sedan är bebisen väldigt välkommen hem!

Verkligen. Väldigt välkommen.
Har så himla ont nu, i bäcken/rygg som vanligt men också av förvärkar. De är inte roliga, känns nämligen som grym mensvärk (för er som känner till sånt)... (Och hur kommer då inte de riktiga värkarna kännas?! Yikes!)
Men det är inget regelbundet och inga andra tecken på födsel är närvarande så jag får väl bara acceptera att det kan ta uppemot 3-4 veckor till...
Har tid till barnmorskan på tisdag, så vi får väl se vad hon säger då.

Hoppas alla har det toppen därute i vårvintern (här var det snö inatt och torrt med strålande solsken i eftermiddags!) :)

//J

*Vi är ju såklart jag och min käre sambo (även om jag för en gångs skull i livet skulle kunna tala om mig själv i plural, vilket jag annars har haft som ovana att göra) :)

4 kommentarer:

Skolfröken sa...

Håll ut, snart är hen är! Är lite avis på att nästan vara klar, börjar kunna det här nu känns det som...

Jonna sa...

Skolfröken: Tack! Jag vet, man blir rätt snabbt införstådd (och trött på det) med hur det känns att vara gravid, och så kommer det hela tiden NYA krämpor! Men alla säger att jag kommer sakna den här tiden sen...

Skolfröken sa...

Hahaha, lova att skriva om det stämmer;-)

En nybliven mors funderingar sa...

Vad roligt du har framför dej! Lycka till med allt vad blev det för blöjor? Läs mitt inlägg om blöjor om du vill..