onsdag, april 02, 2008

Fundering 103

Hur länge ska jag få vänta då?

Jahapp, då har man varit gravid i en vecka till :)

Hmm, vad har vi hittat på? Ummm... Inte mycket, vi är helt klara med att montera/möblera för bebisen, vilket känns bra! Till och med BB-väskan är packad nu! :)

I torsdags firade vi fyra år som sambos och min älskling överraskade mig genom att smyga iväg till affären och köpa samma middagsmat som vi åt på vår inflyttningsdag (korv med bröd) plus en massa godis som jag varit sugen på :D Himla gulligt och romantiskt tyckte jag :)

I helgen storstädade vi och tvättade och så bakade jag kanelbullar igen :)
I söndags kom min pappa och hans sambo på besök och vi fick en trevlig eftermiddag ihop!

Igår var det full rulle:

Var på min - förhoppningsvis - sista kontroll hos MVC och allt var bra:
* Hjärtljuden var bra som vanligt
* Vikten ligger fortfarande på plus ca 15 kg
* Blodvärdet (hb) låg på 128 - toppen!
* Blodtrycket låg på 110/70
* SF-måttet var nu 34 cm, bebisen var helt fixerad och hade sjunkit ned lite till.

Barnmorskan trodde inte jag skulle komma till nästa kontroll på onsdag och det hoppas inte jag heller!
Har ont i ryggen/bäckenet/revbenen och förvärkar och ingen ork alls längre. Blä!
Menmen, sen när det är över lär jag väl längta tillbaks till den här tiden, det säger de flesta som varit med förr ;)

Efter kontrollen var jag och älsklingen på ett köpcenter och shoppade presenter åt min bror och en god vän som båda fyller år denna veckan. Vi stötte på en bekant som var där och shoppade med sin 1 månad gamle son - åååååh vilket sött knyte! Älsklingen min log helt saligt efteråt (visst är han för go?) och man blev liksom lite darrig inombords av att tänka på att vi snart kommer ha en sån liten själva! :D

Senare på eftermiddagen var vi hos veterinären med katten, hon skulle vaccineras och genomgå en liten hälsokontroll. Hon var fullt frisk förutom det faktum att hon väger för mycket, den stora tjockisen... Vi ska försöka få ner hennes vikt om det går...

Till sist igår var vi och grattade vår gode vän på 30-årsdagen och tog en fika hos honom och hans fru som råkar vara en av mina bästa vänner :)
Han blev överlycklig över den fjärrstyrda bil som vi köpte till honom, hehe :)

Men idag känns det verkligen att det var full rulle igår, orkar knappt röra mig...

Imorgon ska vi ta en fika med vår kära vän A som vi inte träffat på länge!
Och på lördag har min bror kalas som vi ska gå på (under förutsättning att jag inte är på BB då!!!).
På söndag är det den beräknade födelsedagen (BF) för vår bebis, ska bli jättespännande att se om det sker något då!

Så mina vänner, håll tummarna för att nästa gång jag skriver så är det för att berätta att det är bebis på g!

Ha det bäst!
//J

3 kommentarer:

Lilla Duktig sa...

Men vafan!
Kommer jag alltså att missa alltihop? Jag som har längtat och väntat (det låter kanske lite små-nördigt men så är det) och så går du och ska ha barn när jag är på semester! Ack och ve!

Ja ja. Jag får väl pallra mig iväg till ett internetcafé och hålla mig uppdaterad :-)
Lova nu att uppdatera bloggen så jag vet!
Stora kramar.

Jonna sa...

Lilla Duktig: Haha :) Men du ska ju njuta av din resa, mina blogginlägg finns ju kvar när du kommer hem! Men i värsta fall så har bebis inte kommit när du kommer hem, det är ju fullt möjligt att det tar tre veckor till!!!
Ha det så skönt!!! Kram

Skolfröken sa...

Håller hårt! Och tittar in här minst tre gånger om dagen ;-)