onsdag, april 30, 2008

Fundering 108

Hur kan vår bebis vara så söt?

Haha, tycker inte alla föräldrar det?
Men det är faktiskt rätt många som tycker att han verkligen är just det; söt alltså :)
Här ser ni ännu ett exempel på vår söte kille (hemma hos mormor, i hennes knä):



Amningen går faktiskt lite bättre nu, jag fick penicillin som verkar ha hjälpt en del. Så nu gör det bara ont vissa stunder, som precis före och efter amning. Sedan har lille Sam nog lärt sig ta rätt tag eftersom såren har läkt, så det underlättar ju mot smärtorna :)
Han äter fortfarande som en häst för han får fortfarande tillägg efter nästan varje amning, han blir inte mätt på min mat verkar det som.
Hoppas nu bara att penicillinet tar bort alla smärtorna, jag orkar inte ha ont varje dag mer snart :(

Sam själv växer och frodas :) Svampen är borta och jag tror naveln är helt läkt. Förra veckan var han uppe över 4,2 kg iallafall, på tisdag ska vi på 1-månadskontroll, helt sjukt vad tiden går fort! Han ska dessutom börja med AD-droppar nu på fredag när han blir 4 veckor gammal. Känns både som nyss och som jättelängesedan vi var på sjukhuset, märklig känsla :)

Det har varit fortsatt fint väder, så många promenader med vagnen blir det. Vilket behövs eftersom jag har kondis som en mossig sten... Orkar knappt gå nånting jämfört med före graviditeten när jag och min älskling kunde gå promenader på en mil utan problem, nu blir jag trött efter bara en eller två kilometer i maklig takt. Men det kommer väl :)
Ryggen och brösten måste ju också bli helt bra innan jag orkar ta i lite mer.

Vi var hos Sams mormor på 46-årskalas i helgen, hela sex timmar var vi hemifrån :) Det gick ganska bra, men han var övertrött och ville inte sova middag så mormor fick se honom både klarvaken och jättegnällig *skrik-gråt-gnäll*
Men det gör ju inget när det bara är familjen.
Idag var vi på 60-årskalas hos - håll i er nu - Sams mormors faster :D Låter helsjukt, eller hur?
Iallafall var han på mycket bra humör och var glad när han var vaken och sov snällt resten av tiden, så alla blev mycket förtjusta i honom :)

Vi var dessutom ute och shoppade i förrgår och då sov han snällt i vagnen medan vi gick i affärer i ett par timmar :) Det är så skönt att man kan ta med honom ut utan att han blir ledsen!
Iallafall så skulle vi shoppa lite kläder till mig eftersom ingenting i min garderob passar längre...
Det känns både tråkigt att man inte kan använda favoriterna längre och kul att få köpa en massa nytt *shop 'til you drop*
Tydligen så ledde den jobbiga foglossningen till att jag har betydligt bredare höfter nu, trots att vikten bara är några kilo plus jämfört med förut. Därför passar inget som inte har resår i midjan längre, hehe.
Buhu, jag kan inte ha mina Diesel-jeans längre ;)
Jag hoppas också att magen slimmar till sig lite mer längre fram! För den har inga skelettdelar att skylla på :P

Nej, nu verkar Sam vakna för sitt godnatt-mål (som han får före sitt mitt-i-natten-mål och det efterföljande svintidigt-på-morgonen-mål och tidig-förmiddag-målet)

Hoppas ni alla har/hade en trevlig valborgsmässoafton och gör något kul när ni är lediga imorgon!
Själv ska jag fira att jag och min älskling har varit tillsammans i 10 år och 4 månader idag [Dvs tio-och-en-kvarts år] genom att pussa på honom i massor :D

//J

6 kommentarer:

Skolfröken sa...

Det är riktigt coolt att Sam har en mormor som bara är 46 år! Din mamma måste ju ha varit jätteung när hon fick dig, för du är väl i min ålder?

Låter som att det funkar bättre nu, skönt att höra! Och Sam är verkligen jättesöt, det har ni gjort bra ;-)

Shoppa låter kul, även om jag förstår att det är bittert med favoritjeansen, såna hittar man ju så sällan...

Ha det bäst!

Aradia sa...

Oj va stor han är sedan sist man såg honom! Han är verkligen jättefin.

Hälsa! Och ta hand om er!

// Anna.

Jonna sa...

Skolfröken: Tack! Ja, hon var 18 när jag föddes, så hon var ute tidigt :)
Slår vad om att er bebis också kommer bli supersöt :)

Aradia: Ja, det är ju nästan dags för faster att komma och hälsa på igen tycker jag :)

Päm sa...

ahh jo det är han verkligen tycker jag! världens sötaste brorson :D tycker att jag borde komma ner snart igen och hälsa på?

ta hand om er och keep us posted! kissis!

blabla sa...

skönt att det har blivit bättre! Kram

Fru Choklad sa...

En mormor som är 46! Oj man blir impad. Kul för dig att ha en så ung mamma och härligt för Sam också. Far- och morföräldrar behövs. Men shit 46..... jag är ju 40..... mormor om 6 år... man tar sig för pannan.... ok har väl svårt att tro att sonen skulle slå till och bli pappa som 16 åring, men rent teoretiskt är det ju möjligt! Herre gud.... jag får nog gå och dricka ett glas vatten nu eller nått... oh jösses.....