tisdag, maj 13, 2008

Fundering 111

Varför är jag alltid pigg vid midnatt?

Hur mycket eller lite jag än sovit så är jag alltid pigg vid den här tiden, vi får väl se när jag somnar inatt.

Natten som gick somnade jag vid halv tre och Sam vaknade vid halv sju när min älskling skulle upp... Men vi vilade en liten stund på förmiddagen och en längre stund på eftermiddagen så det är väl därför jag är pigg nu :-)

Tänkte avlägga en liten rapport:

Igår åkte jag och Sam till sjukhuset eftersom jag skulle till Amningsmottagningen igen. Det gick riktigt bra att ta med honom på bussen! Han sov ena sträckan och andra sträckan var han pigg och nyfiken. Det gick hyfsat smidigt att släpa vagnen av och på bussarna också, det hade jag oroat mig lite för. Himla skönt var det!
Tyvärr var ena bussen jag skulle byta till full, så jag fick gå en dryg kilometer i rask takt med vagnen för att inte komma försent, vilket var lite svettigt. Annars var det härligt att passera den vackra Pildammsparken, får återkomma dit längre fram när jag slipper halvspringa förbi.

På sjukhuset charmade Sam sköterskan medan jag ännu en gång fick visa att Sam äter som han ska och så tog de blodprov samt mjölkade ur det ondaste bröstet för att göra en odling och se vilka bakterier som spökar nu. Det gjorde rejält ont måste jag säga, men sköterskan var himla snäll och medkännande vilket underlättade. Till slut fick jag en ny omgång penicillin och order om att höra av mig senare i veckan för testresultat och för att berätta hur det gått. Håller tummarna för att det ger fullt resultat denna gång!

Idag var jag och Sam på BVC för veckans vägning; han hade gått upp nästan 300 gram på en vecka! Han väger nu 5130 gram :-)
Barnsköterskan tyckte Sam var jättefin och hon kollade också så att hans rörelser var normala samt att han kan fästa blicken och följa saker med den. Vilket han har kunnat länge nu ju! Han visade henne också att han kan le och nästan jollra, vilket hon blev imponerad av :-D Hon gav lite användbara tips om massage mot den onda magen samt gav oss rådet att vi ska testa Sempers magdroppar också, vilka genast inhandlades.
Nästa gång vi ska dit är det dags för läkarundersökning för att se att han är frisk och att allt verkar normalt, ser fram emot det!

Nej, nu får jag se till att avsluta och lägga mig så jag kan somna i någon vettig tid!

Ha det bäst!
//J

5 kommentarer:

Skolfröken sa...

Å, kan han redan jollra, så mysigt! Hur lång tid tar det innan man märker att de är mer "med" liksom?

Anonym sa...

Oj, nu kommenterade jag visst från gamla bloggen ;-)

Jonna sa...

Skolfröken: Hehe, men man hittar ju den nya via den gamla så det gör inte så mycket.
Jag vet inte exakt när man märker det, det kommer liksom gradvis smygande. Men det är mycket trevligt att upptäcka :-)

Lilla Duktig sa...

Hoppas att du får en härlig helg!

Jonna sa...

Lilla Duktig: Tack detsamma :-)