söndag, maj 18, 2008

Fundering 112

Hur länge ska jag behöva ha ont då?

*suck*
Nu har jag ätit halva penicillinkuren och ingen förändring är i sikte; mina bröst gör fortfarande skitont emellanåt och är ömma resten av tiden... Ringde för att höra provsvaren i torsdags och fick bekräftat att det fortfarande är stafylokocker som spökar samt att penicillin är enda behandlingen. När jag frågade vad vi ska hitta på om det inte ger med sig så sade sköterskan föga uppmuntrande att "ja, då vet jag inte vad vi ska göra"...
Man blir ju lite lätt uppgiven, jag menar, känns ju inte kul att käka penicillin i all evighet. Dessutom har Sam fått svamp på tungan, säkerligen av medicinen. Testar för tillfället ge honom mineralvatten innehållande bikarbonat på tungan. Det är en huskur som ska hjälpa, hoppas vi slipper medicinera honom också.

Sams mage verkar däremot vara bättre, han får både Minifom och Sempers magdroppar nu. Och trots smärtorna så verkar det som om jag producerar gott om mat, han får bara lite ersättning nu. Fast hans humör har inte precis varit det bästa de senaste dagarna, mycket gnäll och skrik som inte verkar vara magrelaterat. Inte ens vagnen eller åka bil hjälper, han vill enbart bli buren. Lyckligtvis är han iallafall gosig och skrattar och myser med oss en stund varje dag vilket definitivt väger upp det skrikiga :-)

En liten skrikis:


Idag var han iallafall ganska snäll när våra kära barndomsvänner var på besök. De hade med sig fina kläder åt Sam som han kommer trivas i i sommar! Vi fikade, pratade en massa och käkade god middag tillsammans. En riktigt mysig dag!

Annars har det inte hänt mycket här:
Jag har fått min föräldrapenning beviljad, så nu vet jag iallafall när pengarna kommer. Vi får vårt första barnbidrag nästa vecka också *yay*
Och idag kom äntligen annonsen om Sam in i tidningen under "Födda"; äntligen eftersom vi hade en hel del problem med att få in den, skulle varit inne för 10 dagar sedan enligt min första beställning...

Åh ja, jag har sorterat ur garderoben med 2 sopsäckar fulla med kläder som är för gamla och/eller inte passar mig mer. (Måste ta itu med klädkammaren härnäst - isch!) Så därför fick jag ju beställa hem en massa nya kläder :-)
En del av dem kom i veckan, och däribland klänningen som jag ska ha på ett bröllop om en månad. Jag hoppades stort på den (eftersom alla andra klänningar jag har tittat på har varit fula och/eller inte passat mig) och till min förvåning passade den perfekt!
Den sitter helt enkelt som en smäck, framhäver det jag vill ska framhävas och minskar ner sånt som inte bör framhävas :-) Mycket nöjd med en klassisk festklänning - till en billig penning inte minst! - som jag förhoppningsvis kan ha i många år! Nu ska jag bara hitta accessoarer som inte ger begravningsintryck! Tänker mig ett rosa skärp, rosa pumps och matchande handväska.
Mmmmmm, en ursäkt att köpa både nya skor och handväska minsann!

Måste nog surfa runt efter lite sånt nu ja! Nu blev jag på himla bra humör och ber om ursäkt för den gnälliga inledningen: förlåt!

Ha en härlig fortsättning på helgen (dvs söndag) så hoppas vi att jag är lika glad nästa gång jag skriver!

//J

9 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, hoppas hoppas att det ordnar sig med brösten. Tycker det där svaret var lite drygt- vill man höra det när man sitter hemma och har jätteont??

Kul att gå på bröllop- låter skitsnyggt med rosa detaljer, och klänningen var jättefin. Jag gillar såna där fyrkantiga ringningar.

Päm sa...

ah det låter ju bra! klänningen var ju jättefin speciellt med det dära rosa accesoarerna ;) haha har blivit helt galen i klänningar! jag vill bara köpa klänningar haha men mitt kalas blir väl nästa söndag den 25:e men det blir nog inte förrens efter kl 17.00 för hjördis och dom kunde inte komma förrens efter det.. ska snacka med pappa lite om det med så! hoppas ni kan komma! och Sam med spklart :D vill träffa sötisen igen!!!

kram kram

Jonna sa...

Skolfröken: Jo jag tyckte det var rätt drygt! Men det känns faktiskt pyttelite bättre idag, så vi får väl se! Jag hoppas det blir snyggt med klänningen :-)

Päm: Klart vi kommer! Kram

Fru Choklad sa...

Klart du får gnälla! Ömmande/onda bröst är inte kul. Det där med att vilja bli buren känner jag igen ;) Lilla damen är fortfarande av den uppfattningen att jag är en levande gåstol. Varför gå när man har en mamma liksom !
Ursnygg klänning btw. Hoppas du får tag i accessoarerna. Du kommer att bli ursnygg.

Jonna sa...

Choklad: Tack :-) Hehe, jaha då vet jag vad jag har att se fram emot. Och tack ännu en gång, det värmer!

Minna sa...

Angående att han varit gnällig och velat bli buren. Kolla in boken "Att växa och upptäcka världen" där står det om barnens utveckling och när man kan förfänta sig att de är extra gnälliga osv, bla vid 5 veckors ålder.

Jonna sa...

Minna: Aha, låter som ett jättebra tips, ska försöka få tag i den boken snarast! Tack!

Lilla Duktig sa...

Hm, jag inser ju att jag inte kan NÅGONTING om sånt här... Så jag ger dig några glada tillrop istället: Heja, hurra, you can do it!

Jonna sa...

Lilla Duktig: Tack :-) Det hjälper också!