tisdag, november 18, 2008

Fundering 143

Vad är det för jäkla väder vi har???

Här har det stormat, regnat och varit riktigt mörkt idag, riktigt blä-väder!
Som tur är slapp jag gå ut i det :-)

Gillar verkligen inte november vädermässigt, brukar anse den vara den värsta månaden på året med vintertid, mörker, blåst, gråväder, horisontellt regn som ev. är utblandat med snö. Usch!
Japp, då vet ni hur jag och november känner för varandra :-)

Vad har hänt sedan sist?
Jo, jag fortsatte må dåligt några dagar till, magen var helt ur balans och huvudvärk fick jag med... Så torsdagen och fredagen spenderades mestadels hemma i lugn och ro.

I lördags mådde jag inte bättre men flängde runt ändå: först en runda till köpcentret och köpte bl a strumpbyxor. Sedan vidare ut till min mamma där vi fikade och sedan lämnade Sam för en stunds passning.
Från mamma for vi hem till våra goda vänner A & P som hade 30-årsfest för P. Alla vänner och bekanta var där och det bjöds på god mat och trevligt sällskap. Trots att jag proppat i mig Alvedon hela dagen och var trött så piggade festen upp mig :-)
Vi hade väldigt trevligt där i ett par timmar och åkte sedan och hämtade en gosig Sam som varit underbar hos mormor, tack och lov :-D

I söndags mådde jag bra igen men då var Sam trött, så det blev bara en liten promenad i stormvädret för hans del. På kvällen var det tvättdags, välbehövligen så. Sam hade varit förstoppad och fått en massa katrinplommonpuré för att lösa upp det hela. Det fungerade utmärkt kan vi ju säga :-)

Igår fyllde Älsklingen år! Vi firade genom att äta en sen lunch på IKEA, där vi köpte på oss lite smått och gott som behövdes, bl a barnsäkerhetsgrejor för att skydda Sam från sånt som kan göra ont och eller är farligt på andra sätt. Dörrklämskyddet är redan uppsatt, är bara en tidsfråga innan han kommer på hur man stänger dörren.
Sam var jätteduktig på IKEA och gnällde bara precis innan han somnade i vagnen :-)

På kvällen köpte vi take-awaymiddag från den japanska restaurangen vi var på häromsistones. Vi lyxade till det med 24 bitar sushi var! Vi blev sjukt mätta men orkade ändå chokladglasstårta till efterrätt :-)

Mysigt hade vi iallafall :-)

Idag har Sam varit på riktigt dåligt humör hela dagen, han har varit gnällig säkert en vecka nu, men idag var det extremt. Det verkar som om framtänderna där uppe är på väg ut och de verkar besvära honom ordentligt, stackarn.
Som jag skrev ovan har det varit riktigt pissväder idag, så det blev ingen promenad heller för gullungen...

Nu ikväll har jag bakat bullar eftersom vi hade slut på bröd, ska nog gå och provsmaka lite nu :-)

Och sedan ska jag lyssna på Tenacious D - The pick of destiny Soundtrack. Har totalt snöat in på den, såg filmen två gånger nu i veckan, så nu vill jag bara höra låtarna hela tiden :-) Jack Black och Kyle Gass är genier, bara så ni vet!

Ha en fortsatt trevlig vecka!
//J

Inga kommentarer: