tisdag, november 04, 2008

Fundering 141

Vad ska jag ha på mig på lördag?

Har svår beslutsångest, ska på tjejmiddag med Glamour-tema på lördag och vet inte vad jag ska ha på mig. Hur tolkar ni glamour?

Jahaja, vad har hänt sedan sist? En himla massa tycker jag! Dags för en mastodontuppdatering med lite bilder :-)

Jag skrev sist förra lördagen att det var vackert väder. Så den dagen passade jag på och gick en långrunda med lilleman :-)
Det var ett klokt beslut eftersom det stormade och fullkomligt vräkte ner dagen därpå, så det blev till att hålla sig inomhus och mysa hela dagen.
En massa mys och öva på att sitta med mamma:



I måndags åkte vi till barndomsstaden och hälsade först på Sams farfar. Sam var jätteduktig och gnällde inte trots att han var vaken hela vägen dit. Väl där så fikade vi och pratade en massa och så fick Sam sova middag en stund i farfars sköna säng :-)
Senare åkte vi hem till min pappa och hans sambo och hälsade på. Sam trivds bra där också och fick en massa uppmärksamhet :-)
Sista anhalten var i min väninna M:s nya lägenhet. Hon bjöd på scones och en massa prat. Det var himla kul att träffa henne, var flera månader sedan sist :-D
När vi till sist åkte hem var Sam riktigt trött och somnade innan vi ens hunnit ur området där vi var :-)

I tisdags tvättade vi, gick en promenad med vagnen och sedan åkte vi en runda till stormarknaden. Det var hela dagen det :-)

I onsdags var jag och Sam på mammafika utanför stan. Vi åkte dit en stund tidigare för att M, som vi var hos, är frisör och hade lovat att klippa mig. Hon fick fria händer och jag blev jättenöjd! Hon klippte upp mitt utväxta, tråkiga hår och gav mig lite mer frisyr som känns mer som "jag" :-D
Sam blev mindre nöjd, han var livrädd för hårfönen och grät och blev på dåligt humör som höll i sig ett bra tag. Men när han hade fått äta och sova i min famn en stund så blev han på så här lysande humör igen:


Som vanligt var det jättekul att träffa de andra mammorna och barnen och snacka en massa :-) Och på lördag ska vi alltså ha fest hos M utan barn och äta trerätters middag och dricka vin. Ser fram emot det himla mycket!

I torsdags var vi på BVC igen för att kolla upp Sams ljumskar, de har blivit mycket bättre tack och lov! På eftermiddagen var jag och fick tagit cellprov, hade ju förändringar sist så jag måste kollas lite noggrannare. Hoppas att det ser bättre ut den här gången så jag slipper genomgå s.k. konisering.
Det kändes jättekonstigt att åka buss utan Sam (som var hemma hos pappa) men det gick bra trots att det var kallt och regnigt som bara den.

I fredags gick vi först en promenad med Sam och sedan var vi en runda på stormarknaden igen för jag skulle ha lite baktillbehör. På kvällen bakade jag nämligen bullar till nästföljande dags Halloweenparty hos min mamma. Det blev gröna (!) havre- och vetebullar i formen av spindlar :-)

I lördags var vi så hos min mamma på kombinerad Mårten Gås-middag och Halloweenparty :-) Vi var lite oroliga för hur det skulle gå med Sam eftersom han hade varit på rikigt gnälligt humör hela dagen, men eftersom han fick sova precis innan vi åkte och så fick han mat direkt när vi kom fram så var han nöjd och på härligt, charmigt humör hela kvällen :-) Hela vår lilla familj var utklädda till pirater. Sam var så söt med sin dödskalle-napp och bandana på huvudet! :-)
Vi hade en riktigt trevlig kväll med en massa skratt och, som vanligt när min mamma står för maten, en mängd god mat!!!
På kvällen när Sam somnat märkte vi att han rosslade och snörvlade och vi fick ge honom näsdroppar. Sedan bröt en jobbig förkylning ut på honom. Stackars liten har varit förkyld sedan dess...

Så i söndags handlade allt om en trött och kinkig liten snörvlande Sam. Jag fick själv en släng av sleven men klarar mig rätt bra.

Igår mådde Sam lite bättre och fick följa med en runda med vagnen ner till affären. Vädret var ljummet och vindstilla och Sam verkade uppskatta det :-)

Idag blir vår lille sötnos sju hela månader! Inte klokt vad tiden går! Han verkar vara ganska pigg och snörvlar inte alls lika mycket :-)
Eftersom det är regnigt och dimmigt blir det nog mest inomhusmys idag.
Här kommer en bild från vid lunchtid idag:



Nej, nu räcker det med uppdateringar :-) Har kollat mer film men tar det nog nästa gång :-) Nu ska jag fixa lite kaffe och ta på Sam en extra tröja för här är svinkallt som vanligt.
Ha det bäst därute!!!
//J

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ta på dig något glittrigt och paljettigt!

Skönt att ljumskarna är bättre, och hoppas att cellprovet är ok. Jag gjorde mitt förra veckan och hoppas att allt ska vara bra.

Jonna sa...

Skolis: Tack! Men jag HAR ju inget glittrigt och paljettigt! Det bästa jag har är den svarta klänningen från festen i somras... Får väl försöka hitta glittriga strumpbyxor att ha till eller nåt :-)

Fru Choklad sa...

Den ultimata bilden av glamour för mig är nog Dita von Teese. Hon kan den ädla konsten att vara makalöst glamorös utan att bli vare sig sexig på fel sätt eller divig.
Det låter verkligen som att det kommer att bli en toppenkväll. Jag blir väldigt nyfiken på vad du slutligen väljer för outfit. Vågar man hoppas på en lite bild kanske?

7 månader ! Oj oj Lilleman börjar bli stor.

Jonna sa...

Choklad: Ja, hon är riktigt snygg, tänk om man såg ut som henne :-)
Lovar ingenting, men bild kommer kanske om jag blir nöjd.
Ja, min stora lilleman :-)

Lilla Duktig sa...

Så vad blev det?