onsdag, augusti 22, 2007

Fundering 74

Varför står allt still och stampar?

Jag vet att jag är urusel på uppdateringar just nu, men det händer ju inget, jag menar, verkligen inget som jag kan skriva om. Sen händer det en massa grejor som jag inte kan/vill skriva om...

Som ni såg tidigare så är det "äta sova jobba"-rutinen som gäller och så är det fortfarande.

Men, igår gjorde jag äntligen något värt att nämna:

* Jag beställde ny mobil och nytt abonnemang som blir mycket billigare för mig! Mobilen är dessutom rosa :) Hoppas den kommer snabbt!

* Beställde tid för lill-kisen att bli steriliserad och id-märkt. Fick tid i nästa vecka, hoppas allt kommer gå bra! Hon löper nu och driver mig och älsklingen till vansinne med sitt ylande. Hur kan en så liten katt ge ifrån sig så stora ljud? Har inte sovit ordentligt på flera nätter...

* Jag och älsklingen gick en stund på Malmöfestivalen :) Vi såg en del av konserten med Mustasch men gick eftersom ljudet inte var det bästa när man saknar öronproppar och har tinnitus... Men jag gillade inte ljudet förra året heller och då hade jag öronproppar, antingen är det något med akustiken i tält/utomhus eller så är ljudteknikerna arbetsskadade och fläskar på alldeles för mycket diskant. Aj mina öron säger jag iallafall. Men nu ska jag inte gnälla mer på det, de rockade iallafall såvitt jag hörde :)

Sedan gick vi och käkade langos - mmmmmmmmmmm :) Tyvärr blev vi uppskörtade eftersom vi handlade i ståndet närmast Stortorget. Varianten jag köpte gick på 50 spänn, men samma variant av langos kostade 40 kr längre ner mot Gustav... Jaja, det kan uppvägas av att det var gott och servicen var bra :)

Sedan fick både jag och älsklingen panik på alla människor som har syjunta mitt i de mest trafikerade gångstråken och alla galna föräldrar som drog runt barnvagnar i trängseln och körde över folks fötter, så vi gick och köpte brända mandlar (och blev inte uppskörtade eftersom vi kollade runt vad det kostade först) och sedan åkte vi hem :)

Dessutom hade jag namnsdag igår, så jag fick ta emot en massa grattissamtal från nära och kära, vilket alltid uppskattas :)

Ha en bra dag/vecka/helg!

//J

2 kommentarer:

Kottemor sa...

Halkade in via Minna, alltid trevligt när man hittar andra från vårt kära Skåneland:)

Malmöfestivalen var visst betydligt lugnare iår, var bara inne en kväll, rätt lagom.

Kramar!

Jonna sa...

Hallå! Ja Skåneland är bäst! :) Mmm, en kväll är väl vad man orkar, speciellt om man har varit där varje år!