söndag, augusti 05, 2007

Fundering 71

Varför kommer det fina vädret nu när jag ska börja jobba då?!!!

Den här sommaren har varit rejält konstig vad gäller väder. I Malmö har det kommit 232 mm regn i juli vilket är ungefär 80 mm mer än föregående rekord från 1940-talet. *yay*

Men idag var det 25 grader varmt och solsken och ska fortsätta så ett tag in i veckan. Typiskt.

Jaha, vad har hänt under min sista semestervecka då, förutom regnandet?

Jag var ute och gjorde massa reafynd med kollegan i tisdags (två tröjor, en tunika, ett par knickers, solglasögon och diadem för totalt 600 spänn!), och i onsdags var jag och älsklingen på bio och såg Transformers. Den var rätt bra tyckte vi, lite dålig story men bra action. Efteråt gick vi på Mando så att älsklingen fick sin plankstek :) Myspysigt med andra ord.

I torsdags kom barndomsvännerna J&M på besök och vi åkte över till Tivoli i Köpenhamn. Vi hade kul men kunde inte åka så många karuseller eftersom det började regna - vad annars? Vi åkte iallafall ena bergbanan tre gånger och jag och M åkte "Demonen" som var svinrolig :) Vi hade jättekul hela kvällen, och vi avslutade med ett pubbesök på en trevlig pub med live-musik. Det enda märkliga var att det luktade toalett-doftblock där vi satt, men av någon anledning var detta faktum väldigt roligt. Vi var rätt luriga när vi kom hem vid tretiden :)

I fredags var vi rätt sega så det hände inte mycket, passade på att slappa lite :)
Igår var vi på 60-årskalas hos en släkting på mammas sida och träffade massa familj och släkt som man inte sett på åratal, väldigt trevligt!

Idag tog vi en långpromenad i det fina vädret, vi gick bort till vännerna A&P:s nya lägenhet och tittade på hur renoveringsarbetet gick, det var riktigt mysigt.
Det enda omysiga är att jag fick så enormt många blåsor och sår av mina nya sandaler att jag knappt vet hur jag ska kunna gå på jobb imorgon. Vi fick ta bussen hem och jag fick gå barfota sista biten kan jag bara säga...
Men det löser väl sig, nu får jag väl nanna kudden och försöka komma upp i tid imorgon.

Hoppas ni andra får det skönt i solskenet!!!
//J

Inga kommentarer: