fredag, oktober 19, 2007

Fundering 79

Ska jag aldrig få vara pigg igen?

Jag är trött hela jäkla tiden fortfarande... Det är därför bloggen går lite dåligt, hoppas ni kan ha förståelse. Sen händer det inget direkt. Jag äter, sover, jobbar i stort sett hela tiden. Inte jätteupphetsande att skriva om.

Den här veckan är jag i vecka 16 iallafall (dvs jag är i fjärde månaden nu) och magen syns rätt bra genom kläderna. De flesta på jobb har fattat galoppen nu :) Alla verkar tycka det är kul, vilket är bra för det gör jag också. (Även om jag gnäller.) Nu är det bara 2½ vecka kvar till ultraljudet också :)

Jag har haft grymt ont i huvudet den senaste veckan och fick vara hemma från jobb i två dagar med något som liknande migrän kombinerat med bihåleinflammation...
Eftersom inga Alvedon hjälpte (I hate sugiga Alvedon som är den enda värktablett man får knapra när man är gravid!) så testade jag med näsdroppar och då blev det en liten aning bättre varför jag nu tror att jag har bihåleinflammation som håller på att gå över. Har haft det flera gånger förut men aldrig på det här viset.

Det knepigaste är, att när jag ringde mamma idag för att beklaga mig (har inte träffat henne på tre veckor) så visade det sig att hon haft EXAKT samma sak den här veckan!!! Båda beskrev det som att ha en väldigt ond Zorro-mask på sig, inte skönt.

Iallafall, vad annars?
Hann fika med J i veckan iallafall, myspys på balkongen med kaffe och katter som vanligt :D Ännu en present att tacka för också!!! Hon skämmer bort oss :)

Ikväll ska vi storhandla, tvätta och städa. Riktigt seriöst tunga vuxenpoäng... Plus att det är fredag kväll!!! Men detta väljer vi frivilligt eftersom alternativet är att släppa in svärfar och äldsta svägerskan i vår svinstia i morgon förmiddag när de kommer och hälsar på ;)
Dessutom är det skönt när det är gjort!!! Det är åh så hemskt medan det pågår, så man känner sig som något slags hjälte när man är klar :) Vi hatar att städa, älsklingen och jag, märks det? Vårt barn kommer inte att ha några allergier pga att det är FÖR rent iallafall :P

Så i helgen är det iallafall familjen som gäller, svärfar och svägerskan imorgon och hem till mamsen och styvpappa på söndag :) Mmmm, söndagsstek!!!

Nä, nu ska jag jobba färdigt kanske...
Ha en riktigt skön helg!!!

//J

2 kommentarer:

Anonym sa...

tack för kommentaren och grattis till graviditeten:)

Jonna sa...

Tack ska du ha :D