onsdag, oktober 31, 2007

Fundering 81

Var kommer allt snoret ifrån?

Jag är så förkyld så jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Det bröt ju naturligtvis ut i fredags eftermiddag efter att jag klagat på hur trött jag var och hur ont i bihålorna jag hade...
Då började mina kära bihålor släppa ifrån sig cirka 5 liter snor. (Kändes det som iallafall.) Ni vet sånt där genomskinligt, vattnigt som man inte kan snyta ut men som bara forsar fram så fort huvudet lutas minsta lilla. Till slut fick jag sitta med papperstussar i näsborrarna för att inte de skulle bli helt sönderfrätta av allt snor och snytande och otrevligt skrovligt papper. Så i nästan fem dygn har jag haft det såhär.
Förutom de stunder när snoret har bildat en propp som vägrar komma ut och som berövar mig möjligheten att andas utan att låta som Darth Vader. Sömn är inte så lätt heller. Och så hör jag ju naturligtvis inget.
Tyck åtminstone lite synd om mig.

Tyck synd om min älskling också, för nu har jag smittat honom, och ni vet ju hur det är när en kille är riktigt förkyld.

Två roliga saker har vi hunnit med trots allt elände iallafall:
I lördags förmiddag fick vi spontanbesök av kära J och hennes M som bilat ner från Stockholmo under natten. Så de stannade för att tanka kaffe hos oss, vilket var mycket trevligt :)

Och på kvällen kom svägerskan A och hennes R hem till oss för vidare utgång till Restaurang Mando och inmundigande av deras läckra planstek *dreglar* Där åt vi tills vi nästan tuppade av :) Mycket och gott och trevligt sällskap, kan det bli bättre en lördagkväll? (Ja, iofs, kanske om man sluppit snyta sig hela tiden och kanske kunde fått dricka den där lockande Irish Coffeen så hade det blivit ännu lite bättre, men det är ju bara peanuts.)

Nu måste jag jobba lite igen tror jag :S
Ha det bättre än vad jag har det!

//J

PS Bara 6 dagar till ultraljud nu :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Mmm, täppt i näsan, ont i huvudet och kass i magen... vill bara gå i ide med min älskling.

Jonna sa...

Jaaa, låter som en bra idé, jag vill bo undet täcket med dig!

Päm sa...

ahh tycker synd! ;) men resten lät gött!!

blabla sa...

Naaa gums hoppas du blir frisk snart..kram

Jonna sa...

Tack tjejer :) Mår faktiskt en gnutta bättre idag :)