tisdag, november 06, 2007

Fundering 82

Hur kan det killa så i magen av att se en bild av något?!

Äntligen fick vi se bebisen :D
Det var något av det häftigaste jag någonsin sett! Vi fick en jättebra barnmorska som förklarade allt hon tittade på och som även visade bilder i 4D plus att hon berättade könet och så fick vi köpa fem bilder för bara 50 kr.
Nu vill jag bara tillbaks och kolla mer, hehe :) Men jag måste tyvärr vänta till v 32 (i februari).
När hon först visade bebisen och att hjärtat slog så bara kramade jag och älsklingen varandras händer, det killade något fruktansvärt i magen! (Och nej, tyvärr, jag har inte känt av den ännu, moderkakan ligger i vägen som vaddering, får ge mig till tåls några veckor till.)
Bebisen vägde ca 200 g, var fullt frisk och livlig; stoppade bland annat handen i munnen och sprattlade med fötterna. Helt fantastiskt att se!
Mitt nya BF (beräknat förlossningsdatum) blev den 6/4 2008 och jag är i v 18+1 så det stämmer med vad jag själv har räknat ut.

Efter ultraljudet var jag hos sjukgymnasterna på KK som gav mig råd om mina krånglande höfter och onda rygg. De trodde samma som jag; det är en inte så allvarlig foglossning i kombination med mina gamla ryggbesvär som spökar. Jag fick köpa ett höftbälte för att hjälpa till och stabilisera höfterna och så fick jag information om ett träningstillfälle på sjukhuset när de visar hur man tränar upp muskulaturen runt om. Det kommer nog bli bra :)

Och för att berätta om en annan häftig sak som har hänt i vårt liv den här veckan, så måste jag ju hänvisa till min älsklings sida!!!

Ha det bäst!
//J

8 kommentarer:

Skolfröken sa...

Å vad kul! Blir allt lite avis nu. Var det hos en privat barnmorska ni var, har för mig att man inte får se 4D-bilder eller få veta kön på de vanliga mödravårdsmottagningarna?

Päm sa...

ahhh gud va kul!!!! vilket kön var det?? eller preliminärt iaf? haha har tänkt på er hela dagen!! var på sjukhuset idag och var också emd när de gjorde ultraljud så jag tänkte ju på er då såklart ;)

Päm sa...

ahh var inne på er bebissida och såg ultraljudet!!! va stor han/hon är!!! helt sjukt!! så sööööööt!

Jonna sa...

Skolfröken: Tack! Det är bara att sätta igång och jobba på det :)
Nej, vi var faktiskt på UMAS som sjukhuset här heter och de har nyligen införskaffat moderna maskiner eftersom de håller på att rusta upp kvinnokliniken. Så det ingick i den normala sjukvården :D Vi blev väldigt glatt överraskade!

Päm: Tänker inte skriva könet här men när vi pratas vid så får du veta om du vill. Men då får du inte försäga dig till far din för han vill absolut inte veta :) Men vi kommer ev. och hälsar på i helgen :) Varför var DU på ultraljud förresten?

Anonym sa...

sa skont att allt ar bra =)

Jonna sa...

Rosflickan: Ja, en enorm lättnad :)

Lilla Duktig sa...

Grattis grattis grattis!

Jag har just köpt boken "Från A till Bebis" för att hänga med i alla vännernas graviditeter. Läste just kapitlet om ultraljud och känner mig mycket smart när jag fattar vad du skriver om...

Grattis till mannen också!

Jonna sa...

Lilla duktig: Tack, tack, tack :) Oj, vilken seriös kompis du är! Men visst är det intressant att lära sig allt som man inte hade en aaaning om innan?