tisdag, november 20, 2007

Fundering 85

Hur snabbt kan en mage växa?

Hihi, ja för min växer så fort att jag inte hänger med :)
Min mamma fick en chock när hon såg skillnaden på bara en vecka :D Men jag är bara precis halvvägs nu (v 21) - så man börjar ju undra hur stor den ska bli?!
Dessutom har det iallafall börjat röra sig därinne, känns skitskumt, som om bebisen slår kullerbyttor?! Men det är jättespännade samtidigt :) Älsklingen lyckades till och med känna något häromdagen, hihi!

Jaha, vad har hänt sen sist då?

Mer film, har äntligen fått se Harry Potter och Fenixordern:
Den var bra och spännande som vanligt men kändes lite ofullständig, jag saknade ett par trådars upplösning i slutet. Längtar redan efter nästa film iallafall!
5 av 7 J:n får den åtminstone:
JJJJJ

Och så har vi ju firat att min älskling fyllde jämt!
Han ville inte fira med en stor fest så han fick två kalas istället :D
Först firade vi i hemstaden på hans födelsedag med hans familj plus våra kära vänner J&M, och sedan firade vi med hans svärfamilj (dvs min familj, hehe) dagen därpå :)
Mycket trevligt och mycket gottis blev det; smörgåstårta, kakor(ballerina och muffins och gifflar bl.a.), jordgubbstårta och mandeltårta samt kaffe och en massa läsk fick vi i oss under dessa två kalas!!!
Ojojoj, säger jag bara! (Halsbränna anyone?)
Älsklingen fick mestadels blommor plus en hel massa pengar (för han vill ha en ny dator) men så fick han även Lego av sina systrar, hihi :)

Så igår kväll satt vi uppe till elva och byggde ihop en "Star Wars X-wing" i lego :)
Det var så himla kul! Nu längtar man verkligen efter bebisen och efter att få köpa leksaker och leka tillsammans med sitt barn!!!

Nu kanske det blir dåligt med bloggande på ett tag, för jag ska åka iväg på söndag i jobbets vägnar och kommer inte hem igen förrän nästa fredag... Och jag vet inte alls om jag kommer få tillgång till någon dator under den veckan.
Ska bli skoj på ett sätt, men jag kommer ju sakna min älskling något alldeles enormt!!!
Men när det är gjort så är det nästan jul (jaja, tre veckor kvar men ändå!) och då ska jag vara ledig i två och en halv vecka i sträck!!! Så skönt :)
Nej, nu är det dags att fortsätta arbeta lite till!

Ha det riktigt bra därute och duka inte under för det gråa vädret!!!

//J

5 kommentarer:

Aradia sa...

Bilder på hur legot blev vill jag seee! ^^

Jonna sa...

Det blev jättefint kan jag intyga, skeppet står i vår bokhylla nu :)

Fru Choklad sa...

Ja den har en förmåga att bara säga plopp lilla magen. Så var det för mig också när jag gick omkring med lilla damen! Ingenting, ingenting och kaobanga jättegravid!!! :0
Fick han lego :D ja du man inser att legot nu för tiden kan vara rena mardrömmen att få ihop med specialbitar hit och dit. När jag var barn var bitarna fyrkantiga med 2, 4 eller 6 pluppar typ ok några specialare var det väl, men inte som nu. X-wing :) coolt.
Potterfilmen måste bara ses. Ska ta med sonen på bio om inte förr så på jul lovet. Själv har jag just köpt nya och sista Potter boken. Nu ska jag bara uppfinna lite tid så att jag hinner läsa den också.

Jonna sa...

Jo, plopp sade det, det är så man riktigt kan se skilnnad från dag till dag!
Haha, jo det finns rätt mycket specialare nu för tiden. Men Star Wars legot var inte så farligt, jag gick rakt in i barndomen igen :) Och hur coolt är det inte med prinsessan Leia, R2D2 och Chewbacca som legogubbar? :)
Potter är bäst :) Ska bara läsa alla böckerna också...

Lilla Duktig sa...

Böckerna rular!