söndag, november 11, 2007

Fundering 83

"Hur f*n kan de ta 30 spänn för en liten kopp kaffe eller ett glas juice?!"

Min mamma har tydligen inte fikat på stan på länge :)
Hon fällde detta yttrande i eftermiddags när vi var ute och shoppade och vi var sugna på kaffe. Hon gillade tydligen inte svindyra Espresso House, förstår inte varför ;)
Vi hittade ett annat ställe som sålde vanligt bryggkaffe (som de för övrigt inte har på EH) för 15 kr koppen med "chokladbollar" (ni vet vad jag menar, eller hur?) för endast 10 kr. Då blev hon genast på bättre humör :)

Vi var ute och letade efter gravid-underkläder till mig, för herregud vad jag växer nu! Hittade iallafall en BH och ett par strumpbyxor som funkar ett tag :) Men så är det väl, nu är vi halvvägs och bebisen är färdigutvecklad och ska bara gånga sin vikt med drygt 10(!), så jag lär väl växa rejält från och med nu!
Ska in på HM:s sida och beställa lite grejor sen, för alla små storlekar - när det gällde linnen och annat som jag behöver - var ju såklart slut i butiken. Jag har ju knappast vuxit på längden bara för att magen växer... Men däremot hade de massor av jättesöta små baby-kläder :D

Vi var dessutom hos mammas goda vänner och tittade på barngrejor som de ville sälja eftersom deras tös börjar bli stor och de har väl inte planerat något syskon. Riktigt fina saker hade de, såg knappt använt ut! Ska skramla ihop så vi kan köpa det mesta av dem: spjälsäng, vagn, sitter, babygym, matstol, bilstol mm mm.
När jag kom hem hade min älskling städat hela vår lägenhet, vilken lyx va? Han är bäst!

Igår var vi i vår hemstad och grattade blivande farfar och morfar på fars dag genom att visa upp ultraljudsbilderna :)
Som vanligt fick vi äta en himla massa och dessutom hann vi träffa alla syskonen för en gångs skull :) På kvällen hann vi till och med träffa vår kära vän J som hälsade mig med ett glatt "tjockis" så fort jag kom innanför dörren, hehe :) M var tyvärr inte hemma däremot...

Nästa helg fyller älsklingen 30, så det blir kalas i hemstaden med släkt och vänner där på lördag och här hemma hos oss med Malmö-släkten (svärfamiljen) på söndag. Full rulle med andra ord. Ska bli jättetrevligt!
Ena svägerskan är så himla gullig så hon ställer upp och hjälper till och gör smörgåstårtan eftersom den ska göras dagen innan och är svår att fixa härifrån ;)

Nä, nu får man väl snart packa ner sig i säng för jag tror att bebisen är trött :P (Den är hungrig också tror jag, ska nog ta en matbit först, hihi)

Ha en skön vecka, hoppas den blir bra!
//J

Inga kommentarer: