söndag, juni 08, 2008

Fundering 115

Hur härligt väder kan man ha? :-)

I måndags hade jag och Sam en jättemysig dag;
Sam vaknade tidigt (vid åtta) så jag åt en snabb frukost och sedan bar det iväg ut med vagnen. Vi gick till en liten park som ligger invid en hästgård (jo, jag bor faktiskt inne i Malmö fast det är ändå i utkanten) och där parkerade jag den då sovande lilla loppan i skuggan under ett träd :-) Själv satte jag mig i solen med min bok och vattenflaska och bara njöt! När lillen vaknade så fick han först ligga en stund i gräset och sedan ammade jag honom en stund innan vi vandrade vidare hemåt. Vid det laget började det bli riktigt hett, så resten av dagen höll vi oss inomhus.

Lilleman under trädet:


Sam i gräset:


På kvällen däremot åkte vi tillsammans med Sams pappa hem till våra kära vänner som ska gifta sig och fikade tillsammans med flera andra vänner. Vi stannade i flera timmar på deras enorma balkong och lät Sam charma alla medan vi drack kaffe och fick höra allt möhippe- respektive svensexeskvaller :-)
En riktigt härlig första juni som fick inleda sommaren!

I tisdags fyllde Sam två månader :-) Stora killen ju! Han kan nu inte bara le utan även skratta och han jollrar mycket och händerna hittar lättare till munnen nu :-)

Sam och jag tog bussen till min MVC eftersom jag hade återbesökstid hos barnmorskan som tog hand om mig under graviditeten. Man gör besöket ungefär två månader efter förlossningen, mest för att kontrollera att allt har läkt och för att prata om preventivmedel. Vi pratade en lång stund och hon blev väldigt förtjust i Sam, hon tyckte som de flesta att han har vackra ögon och att han är pappa upp i dagen :-D Allt gick bra iallafall, det enda som var lite jobbigt var att vara ute med vagnen eftersom det blåste hårt.

I torsdags morse vaknade Sam och jag tidigt igen och då gick vi en långrunda med vagnen. Vi uträttade ärenden och gick runt i vår "områdespark" samt passade på att avsluta promenaden med att stanna inom BVC och väga Sam. Han väger nu 5785 gram, så han har inte gått upp riktigt lika mycket nu på grund av värmen. Men han är stor och fin och följer kurvan bra :-)

Nationaldagen firade vi genom att tvätta och storhandla ;-)

I lördags lämnade vi Sam hos barnvakt för första gången, det var mormor som ville passa honom en stund som förberedelse inför hennes pass på lördag när vi är på bröllop. Då ska han även sova över!
Iallafall så lämnade vi av honom i skuggan i deras trädgård vid halv två på eftermiddagen och åkte sedan in till stan där vi var och beställde tid hos min optiker, shoppade skjorta och slips till min älskling samt åt gooood kulglass från Ben & Jerry's i solgasset *mmmm*

Solskenet lockade ut en massa konstiga typer som uppträdde på Malmös gator för en slant: konstigast/roligast var nog den Kiss-sminkade hårdrockskillen som satt och spelade loss på leksakstrummor på Gustav Adolfs torg! (Vilket fick mig att tänka på Sweden Rock som tydligen var riktigt bra i år och som jag med stor sorg missade... Men nästa år så!!!)

Det kändes himla konstigt att vara utan lilleman, men allting gick iallafall bra! Vi passade på att spela bilstereon på hög volym också, haha!
Efter shoppingturen, vid halv fem, åkte vi tillbaks till Sams mormor och stannade kvar och grillade och åt en massa gottis till sent på kvällen, mysigt som vanligt!

Sam på en filt i mormors trädgård:


Apropå shopping så har jag hittat ett par knallrosa lackpumps som sitter som gjutna, så de och ett par matchande små örhängen får vara enda färgklicken till min svarta outfit på bröllopet. Älsklingen ska vara helt klädd i svart med en lila slips som sin färgklick. Men guuud så snygga vi kommer att vara!
Jag sade till älsklingen att vi får passa på att gifta oss vi också nu när vi har så snygga kläder, hahaha :-)

I veckan som kommer ska det bli svalare, vilket jag ser fram emot eftersom vi har haft 27-28 grader i lägenheten varje dag nu i två veckor typ...
Älsklingen köpte en megastor fläkt som har frisk vind, storm och orkan som blåslägen, den har hjälpt litegrann när det har varit som värst. (Det är bäst det, med tanke på hur mycket el den drar!)

Jag ska uträtta en del ärenden i veckan samt hinna med ett par fikor innan bröllopet, så det blir nog ett långt inlägg nästa gång också :-)

Ha det bäst!
//J

5 kommentarer:

Anonym sa...

Å vad söt Sam är! Och vad fort det gått, det var ju alldeles nyss han kom ju!

Kul att gå på bröllop, det låter som att ni kommer vara mycket snygga.

Lilla Duktig sa...

Rosa lackpumps? Är de dom som finns på Din Sko? För de har jag köpt. Sjukt snygga (kanske inte så bekväma). Rosa rular.

Anonym sa...

Vilken härlig blick han har på andra bilden.. sådär underbart pillemarisk :)

Jonna sa...

Lilla Duktig: De påminner om de som finns på H&M, men jag hittade faktiskt mina på Ellos! Men ja, rosa rular :-)

Linda: Ja, han brukar se ut så, underbart :-)

Maria sa...

Hejsan.
Inte så ofta vi har kontakt men det är ändå kul att läsa din blogg. Har också en, du kan ju titta in när du har tid någon dag. Jag vet hur det är att smått. Sam är jätte söt på bilderna du lägger ut, SÅ lik sin pappa. Hälsa honom vet jag.
KRAM på dig
/Maria