söndag, juni 22, 2008

Fundering 117

Hur kan en hel dag bara försvinna ur ens minne?

Jag satte mig nyss och skulle skriva och berätta om vår vecka som vanligt och insåg att jag inte minns vad som hände i måndags! Helt borta ur mitt minne! Amningshjärna kanske?
Så därför får jag börja med tisdagens aktiviteter:

I tisdags åkte jag och Sam buss ut till mitt jobb och hälsade på. Det var väldigt trevligt och Sam bara log alternativt sov under de nästan två timmar vi var där!
Alla var som vanligt helt betagna och en av mina kollegor formligen slet Sam ur min famn för att gosa honom ordentligt :-) Hon kommer bli en sån där tant som nyper småbarn i kinderna, hehe.
Jag fick en ordentlig pratstund med min närmsta chef om hur min tjänst kommer se ut när jag kommer tillbaks i januari. Vårt företag är nämligen till salu och min närmsta kollega ska dessutom sluta eftersom hon har hittat ett bättre jobb. Så lite nervöst känns det, jag vet inte alls hur mina arbetsuppgifter kommer se ut och ens vilka kollegor jag kommer att ha.
Men chefens planer lät iallafall bra, vi får väl se!

I onsdags var Sam och jag i stan för mitt återbesök hos optikern. Vi passade på att ta en glass i solen tillsammans med min nygifta väninna A, riktigt skönt att bara sitta och prata och njuta :-)

Optikerbesöket gick hyfsat bra, Sam var lite kinkig men det gick så snabbt att han inte hann bli sur på riktigt. Sedan sov han hela vägen hem :-)
På bussen hem träffade jag en gammal klasskompis från gymnasiet och det visade sig att hon bor två gårdar bort på vårt område! Och har bott där hela tiden vi bott här! Och jag har inte sett henne en enda gång! Världen är liten och märklig, minst sagt!

På eftermiddagen kom min bror och hans kompis hit och fikade med oss, de hade också åkt till stan för att äta glass i solskenet :-) Så vi drack kaffe och snackade en stund, gött :-)

I torsdags var vi på BVC och vägde och mätte Sam:
Han är nu 61 cm lång och väger 6185 gram!
Nästa besök är tremånaderskontroll med tillhörande vaccination, huuu! Hoppas det går bra!!!

I fredags var det midsommarafton och vi skulle fira hos Sams mormor som vanligt. Tyvärr sov Sam väldigt dåligt den natten och var därför väldigt ledsen hela dagen innan vi åkte till kalaset. Under kalaset var han på ganska bra humör men han var ändå inte sitt vanliga soliga jag, vilket var lite synd. Jag kan meddela att jag inte heller var på mitt soligaste humör, för jag var minst lika trött!
Men han uppskattade iallafall snapsvisorna som sjöngs (stooora ögon) och trivdes med att den sexåriga flickan på besök satt och klappade honom på huvudet, hehe.
Den kvällen somnade han kvickt, istället för den timme det brukar ta! (Jag sov också gott kan jag lova!)

Igår och idag har vi mest vilat och förutom en tur till affären stannat inomhus eftersom det igår blåste full storm och idag har det ösregnat och åskat...

Kommande vecka har jag faktiskt ett par sociala saker inplanerade igen, helt fantastiskt vad mycket vi hittar på nuförtiden :-)

Hoppas alla ni därute får en underbar vecka!

//J

PS: Ett stort grattis till en av mina bloggfavoriter; Skolfröken, som den här veckan nedkom med en underbart söt liten flicka!!!
GRATTIS!

6 kommentarer:

Anonym sa...

TACK!

Fru Choklad sa...

Förstår att det är lite nervöst att tänka på jobbet nu när du inte är där och kan påverka och hänga med i vad som händer från dag till dag, men jag ska hålla tummarna för att det bara blir bättre :)

PS Bilden på Sam i gräset (längre ner) är för skön! Helt underbar.

Jonna sa...

Choklad: Jo, jag hoppas också att det blir kul att komma tillbaks. Tack för tumhållandet :-)
Visst är han söt? :-) Tack ska du ha, hoppas bara vädret blir likadant snart igen!

Päm sa...

haha ja en sådan lista borde man kanske göra ^^

Lilla Duktig sa...

Haha! Ibland är det svårt att hålla isär dagarna. Jag får alltid gå tillbaka och kolla i mon kalender för att komma ihåg. Men det måste ju betyda att vi har det extremt kul hela tiden va?

Ps. Vi anställer inte just nu :-)

Jonna sa...

Lilla Duktig: Ja så måste det vara :-) Tusan också!