söndag, juni 29, 2008

Fundering 118

Hmm, hur ska jag göra nu då?

I fredags var jag på after work med några nuvarande och några före detta kollegor. Det var jättekul att sitta på uteservering, dricka vin samt drinkar och snacka skräp och få höra det senaste skvallret! (Och innan moralpolisen får ett anfall: naturligtvis ammade jag inte Sam - som förövrigt var hemma med pappa - förrän jag hade pumpat ur mjölk i flera omgångar för att vara säker på att ingen alkohol nådde min bebis!) Och naturligtvis hade jag mina fina rosa pumps till mitt rosa linne och min snygga kavaj och de nya finbyxorna (som inte riktigt går att knäppa än, fast det syntes ju inte :-) ) Kände mig himla snygg, det måste man få göra emellanåt :-)
Fick iallafall reda på av min närmsta chef att han förmodligen också kommer att sluta till hösten... Nu vet jag ju inte alls hur mitt jobb kommer vara när jag kommer tillbaks... Känns lite sådär faktiskt. Menmen, den som lever får se :-)
Det var kul att träffa dem iallafall!

Vad har annars hänt i veckan? Det har blåst en hel del, jag har gått några långpromenader med Sam i vagnen och så har vi varit iväg och fikat två gånger :-)

Först fikade vi med tjejerna i gravidgruppen hemma hos en av dem ute på landet. Så för första gången fick Sam åka länsbuss, vilket gick lika bra som alla andra bussar :-) (Det tog inte mer än en kvart dock.)

Denna gång var det åtta mammor, en blivande mamma och sammanlagt tio barn: dvs riktigt livat och väldigt trevligt :-) Sam var störst av bebisarna och den minste var bara två och en halv vecka gammal!
Så pyttenytteliten har ju Sam också varit, det är inte klokt som han har vuxit! Och så har han ju blivit en person med personlighet också, istället för det lilla ät- och sovknytet som han var tidigare och som även lille K var nu på fikan.
Kolla in personligheten på denna kille liksom:



Sam har tyvärr varit lite extra gnällig igen den här veckan, men det är väl 12-veckorssteget i utvecklingen som varit på gång. Det märks att han har fått mer kontroll över sina lemmar, han "pratar" en hel massa (speciellt när Älsklingen kommer hem från jobbet, så himla gulligt!) och han har nog börjat förstå att det finns personer som inte är trygga mamma och/eller pappa.

I torsdags var vi nämligen och fikade hos min väninna A och hon fick inte hålla lilleman alls. Så fort hon försökte så började han gråta och skrika, trots att vi försökte flera gånger under de fyra-fem timmar vi var där! Det har han aldrig gjort förut, så det är något nytt.

Nästa vecka ska vi ha kalas för mig här hemma (jag blir ett år äldre igen, vilket jag nästan glömt bort i år!) så vi får väl se hur han beter sig då.
Sam ska dessutom vaccineras i veckan på tremånaderskontrollen! Läskigt men bra samtidigt. Hoppas bara han inte får alltför ont!

Iallafall, detta blev visst ett lite mer ostrukturerat inlägg än vanligt, men vi har haft en bra vecka allihop!

Inom loppet av kommande vecka är det bara massa jubileum; först firar jag och Älsklingen 10½ år (Kärlek till dig älskling!), sedan blir Sam 3 månader och därefter blir jag 28 år :-) Skojsigt!
Åh ja, och så kommer mina vänner hem från Miami! Ska bli kul att träffa dem och höra allt om det stora landet over there :-)
Några dagar därefter blir min pappa 50 år! Vad köper man då? Speciellt när det är till en person som "slutat fylla år"?! Tips emottages tacksamt!

Ha en dundervecka därute! (Speciellt nu när det j*la fotbolls-EM:et äntligen är slut, hehe!)
//J

6 kommentarer:

blabla sa...

nu är vi hemma... snart blir vi 28 hehe och självklart har jag köpt present i miami till jonnster ;) nu ska här wowas satan! kjam

blabla sa...

tyvärr fanns inte bodyn "I only cry when ugly people hold me" i sams storlek annars hade han oxå fått en passande present =P

Jonna sa...

Välkommen hem gumman! Men vaaad ska jag ge dig då? Du som har allt?
Hehe, grym body ja :-)

Aradia sa...

Men kolla in minen på honom. Kan man bli mer underbar ^^. Åh, längtar till lördag!

Fru Choklad sa...

Åh vad söt han är! Och här ser han allt annat än gnällig ut :)
Gnället skulle kunna vara tänder. Lilla damen fick sina första tänder när hon var 10-11 veckor gammal eller så är det som du säger nästa steg i utvecklingen.
Vad du ska köpa till pappa? Ja det är är ju alltid svårt, men jag skulle nog satsa på en upplevelse snarare än en pryl. Gillar han teater eller opera? Drömmer han om att flyga ballong? En helg på ett spa? Gå ihop ett par stycken så kan man få ihop nått riktigt bra.

YES nu är det slut med fotbollen för den här gången :D

Ha en dundervecka du med. Själv kommer jag att vara xtra glad imorgon eftersom jag går på semester då :D

Jonna sa...

Choklad: Tack :-) Nej, han är underbar för det mesta, vi är bortskämda med hans härliga humör så vi märker ju extra mycket när han kinkar. Tack för tipsen om present, jag och broren får se vad vi kan komma på :-)
Vad härligt med semester, ha det riktigt skönt!