måndag, augusti 18, 2008

Fundering 128

Varför är min rygg så jäkla idiotisk?!

Nu har jag ont i ryggen igen, jag blir galen! Och stackars Sam har varit klänging som bara den i veckan... Jaja, man får bita ihop och käka Alvedon tills det går över!

Jahaja, veckan som gått:

Onsdagen och torsdagen var lugna som vanligt, Sam hängde med på lite ärenden och var rätt så kinkig och tvär vissa stunder. Andra stunder var han sitt vanliga lilla solskensbarn, men han har krånglat vid nattningen och lite sånt.

I fredags åkte jag och Sam och hälsade på mina kollegor på jobbet. Kände att jag ville hälsa på eftersom min ena kollega slutade den dagen och min chef ska sluta nästa vecka... Tråkigt, men så är det. Lär väl återvända till en helt annan arbetsplats. Företaget är ju sålt nu, jag hade turen att träffa nya Sverigechefen och passade på att promota mig själv lite. Gick extra bra med en solig Sam i famnen ;-)

Sedan hade jag långa samtal med chefen och närmsta kollegan om vad vi tror kommer hända framöver, jag hoppas det blir kul eftersom jag lär få nya arbetsuppgifter igen. Vet inte ännu vad de har tänkt sig dock.
Sedan var jag med och fikade och tackade av hon som slutade, träffade hennes ersättare också. Besöket drog ut på tiden så vi stannade där i tre hela timmar!

Sam ville såklart inte sova när det var en massa spännande folk att titta på (men de fick minsann inte hålla honom för då var det darr på underläppen som gällde). Han skötte sig fint hela tiden (men jag var tvungen att bära honom) och till och med låg snällt i vagnen på bussarna hem. När vi kommit hem och han fått gosa lite med pappa och fått lite mat så somnade han till sist, helt utmattad, klockan 18 och sov sedan till 07 morgonen därpå :-) (Självklart med sina matpauser, men ändå!)

I lördags var hela familjen ute på långpromenad med vagnen i solskenet, men Sam var rätt kinkig igen tyvärr...

I går åkte vi till Babyland och köpte en lekstol/gåstol samt en hoppgunga till Sam :-) Egentligen ville vi ha hörselkåpor att skydda hans öron med när vi går på festivalen (Malmöfestivalen som pågår just nu) i veckan, men de var slutsålda... Det är nog ingen fara ändå eftersom vi bara ska dit på dagen, men det hade ju varit bra om man går förbi något uppträdande eller så.

Sam diggade sin lekstol direkt, speciellt lekbågen över bordet framför honom. Han förstår dock inte att man kan förflytta sig i den ännu :-)
Hoppgungan var läskig första gången han provade den, men idag var den riktigt rolig tyckte han :-)

Idag upptäckte vi orsaken till att Sam varit extra gnällig den här veckan: Hans första tand håller på att komma upp! En liten vass sak längst fram i underkäken :-)
Så det är inte konstigt att han gnäller, biter på sina fingrar och dreglar hela tiden, hihi!
Ska gå in till BVC nu i veckan och väga och mäta honom också, spännande!

Det går åt en hel del pengar just nu med mitt tandläkarbesök, leksaker till Sam, festival (åh jag måste dit och äta Langos!!!) och Älsklingens fina parkeringsböter han drog på sig idag :-P
Haha, nej jag bara retas med Älsklingen, vi klarar oss bra!
Pengar är inte så viktigt, bara man kan betala sina räkningar, allt annat är lyx! Men det ska bli kul att få mer pengar på måndag! 10 miljoner direkt på skrapet eller hur var det? ;-)

I helgen ska vi åka till barndomsstaden och gå på grillfest/släktkalas hos Älsklingens moster, det ser vi fram emot :-)

Hoppas ni har haft en skön helg och jag önskar er en härlig vecka!
//J

3 kommentarer:

Anonym sa...

;-P

Lilla Duktig sa...

tänder...redan...jo, man tackar.
fan va tiden går.

Jonna sa...

Jo tack, den bara springer iväg! *svettig*
Fast nu är han iofs rätt tidig med sin tand :-) Brukar dröja ett par månader till har jag förstått. Men han är ju såklart vårt lilla A-barn :-D