tisdag, augusti 26, 2008

Fundering 129

Hur kan det vara så gott med langos?

Har ni saknat mig?
Brukar ju uppdatera på söndagar men nu kände jag inte för det förrän just i denna stund :-)

Förra veckan ja;
Början var totalt händelselös, vi åkte till affären, det var nog det enda som hände de första dagarna.

Sam har varit lite extra gnällig och har svårt att sova middag och komma till ro över huvud taget. Han växlar ganska tvärt i sina humör och sover oroligt på nätterna. Jag tror det är nästa utvecklingssprång och hoppas det ger med sig snart!

I torsdags tog jag med Sam till BVC för vägning och mätning: han var 67 cm lång och vägde hela 7715 gram :-D
Vår store kille! Sköterskan var imponerad som vanligt, hon gillar verkligen honom :-)

I fredags åkte vi in till stan för att först köpa lite saker (bl a hörselskydd till Sam) och sedan gå på Malmöfestivalen eftersom det var avslutningsdagen.
Sam blev buren av oss båda i nya selen, han somnade sött hos pappa när vi uträttat våra ärenden. Det gav oss möjlighet att gå runt och titta bland marknadsstånden samt äta varsin sen lunch bland matstånden :-)
Jag tog langos, vilket är ett måste minst en gång på varje festival :-)
Älsklingen valde älg-, hjort- och renkebab.
På vägen tillbaks till vår bil valde vi att köpa varsin stor langos att ta med hem och äta som middag. Mmmmmums :-)
Sam somnade sött den kvällen vill jag lova! Jag och Älsklingen satt som vanligt på balkongen och tittade på avslutningsfyrverkeriet.

I lördags regnade det något alldeles vansinnigt (40mm på en dag) och vi skulle naturligtvis ut och köra.
Vi åkte till Älsklingens moster för att gå på grillfest.
Bilresan gick bra men när vi kom fram tog det inte många minuter innan Sam hade fått för mycket intryck och började gnälla. Men alla berömde honom och tyckte han var så söt :-D
Sedan övergick han till att gallskrika och gråta varefter han fortsatte att gnälla. Så höll han på hela vår vistelse - utom den stund vi gick ut på promenad med honom, det gillade han - så vi fick turas om att bära och försöka trösta tills vi båda hade fått lite mat i oss och kunde åka hem igen.
Tråkigt för stackars lille Sam, men ändå trevligt att träffa Älsklingens släkt och familj som vanligt :-)
Hoppas det går bättre när han blivit lite större!

Hela vägen hem sov han som en stock iallafall :-)
När vi kom hem på kvällen fick jag för mig att baka bröd som vi skulle kunna ha till söndagsfrukost. Det gick bra tills jag var klar och skulle plocka undan. Då upptäcker jag vad jag tror är skräp på hela sidan av mjölpaketet. Jag börjar plocka bort skräpet men då RÖR det sig!!!! Det var små LARVER som satt i kokonger som såg ut som spindelväv. *RYYYYS* *kräks*
Precis som att vissa människor har fobi för spindlar har jag fobi för larver och naturligtvis fick jag en chock och bara skrek rakt ut! Fy fan vad äckligt alltså!

Efter att ha pratat med Kungsörnen igår fick jag veta att det var "Kvarnmott", en insekt som utvecklas från larver, till puppor och till sist till ett slags mal.
De lovade att skicka kompensation (100 kr i värdecheckar) och försäkrade mig att det inte var farligt. Nej, inte farligt, men superäckligt!!!

Fast jag har köpt nytt mjöl nu (och kontrollerat det noga!) och tänker nog faktiskt baka någon dag i veckan.

I söndags var vi slut allihop, så då hände inte mycket vill jag lova!

Igår var vi i stan igen. Vi fick bland annat lämna tillbaks de trådlösa telefoner vi köpt på fredagen (Behöver ny, gärna två nya, eftersom den enda telefon vi har nu börjar bli gammal.).
De saknade nämligen anslutning till normala, svenska telefonjack! Total idioti att sälja i svenska butiker då! Vi blev så irriterade att vi inte ville ha telefonerna längre utan fick pengarna tillbaks.
Efteråt gick vi till H&M och köpte bl a lite kläder, strumpor och mössor åt Sam.
Himla kul att köpa saker åt honom tycker jag :-)

Idag har det inte hänt mycket: grått och eländigt väder samt tvättid = den grå vardagen som tidningarna snackar om :-)

Resten av veckan har jag/vi saker inplanerade, får se vad vi hinner med :-)

Ha en bra vecka ni därute!
//J

Inga kommentarer: