fredag, september 19, 2008

Fundering 134

Vem vill veta vad jag tycker om höstens mode?
(Jonna goes modeblogg!)

Utmaning
Eftersom jag blev utmanad av Choklad i Kvintcirkeln ger jag mig idag ikast med att tycka till om höstens trender.

1. Spets- Snyggt i mindre mängder, som i en bolero eller som detalj på en topp. Spetsstrumpbyxor är läckert till rätt kläder :-)
2. Höga Stövlar- Älskar dem!
3. Vadlånga kjolar- Svårburet men snyggt till rätt stövlar/kängor.
4. Baggy jeans- Inte min cup of tea. Snyggt om man har den stilen annars också.
5. Det dressade modet- Tja, eftersom mina vänner säger att jag liknar en sekreterare så kan ni väl gissa vad jag tycker om det modet?
6. Halvöppna skor, typ håliga skor- Nja, inte jätteförtjust, men vissa modeller jag sett har varit snygga.
7. Kilklackar- Sååå snyggt :-)
8. Capen- Va? Har jag missat :-) Värsta riddarmodet eller? Haha.
9. Leopardmönstrat- Isch! Tänker direkt på tanter.
10. Kappor i glada färger- Jättesnyggt! Ville ha en fuschiafärgad kappa men fegade ur och köpte en i förnuftigt grått :-)
11. Rutigt- Nja, på strumpor gillar jag det :-)
12. Väst- En klassisk väst är aldrig fel att ha i garderoben.
13. Hatt och andra huvudbonader- Har aldrig sånt själv men kan titta mig fördärvad i affärerna :-)

Vad tycker ni? Alla som känner sig träffade får uttala sig, men särskilt intresserad är jag av vad Lilla Duktig och The Crazy Catlady tycker :-)

1 kommentar:

Fru Choklad sa...

Ja det finns mycket smått och gott att välja bland i höstmodet, men precis som du så är nog den starkaste trenden i min garderob den dressade looken, för tillfället med gotisk twist :)