måndag, september 29, 2008

Fundering 136

Hur kan en vecka gå så fort?

Vet knappt vad som hänt, men helt plötsligt har en vecka kommit och gått :-)
Minns dåligt vad vi gjort, sover inte så bra och det påverkar liksom minnet :-S
Sam och vi andra är iallafall friska från förkylningen, skönt! Sam blev frisk redan i tisdags, men jag var lite hängig även på onsdagen.

I torsdags åkte jag och Sam iallafall och hälsade på Älsklingen i skolan, skulle ändå uträtta en del ärenden och det var jättefint väder!
Så det blev buss dit och en långpromenad på drygt 4 km hem :-) Sam uppförde sig exemplariskt och somnade i sin vagn efter halva vägen. (Så skönt att han gör det nuförtiden!)

I fredags var Älsklingen ledig, så vi åkte och shoppade lite :-) Eller rättare sagt, jag shoppade och Älsklingen körde runt Sam tills han slocknade i vagnen :-)
Jag köpte två par stövlar för under 600 kr på Skopunkten, inte illa. Lägger man till min höstjacka plus kappa (som jag köpte tidigare) som totalt gick på under 500 har jag fått ihop bra höst- och vinterkläder. På hemvägen köpte vi gyros och pizza och hade lite fredagsmys *mums*

Efter att jag nattat Sam på kvällen åkte jag in till stan för att träffa mina kollegor (flest före detta kollegor lustigt nog) som hade en liten after-work på ett biljardställe. Det var superkul att träffa alla, några har flyttat/ska flytta från stan och man vet inte om vi ses igen. Eftersom det var fredag orkade folk inte stanna ute så länge, så jag kom hem i relativt vettig tid ändå :-)

I lördags var jag rätt sliten men fick vila ut tack vare Älsklingen :-) Sedan åkte vi och storhandlade och Sam fick sitta själv i kundvagnen, stora killen!

Igår hade vi storstädning av lägenheten och tvättade dessutom. Så nu är här rent och fint :-)
På kvällen kom min väninna och hennes nye kille på besök och fikade. Vi hade mycket trevligt (jag fick visa mina fotoalbum och berätta pinsamma minnen om min bästis, haha!) och Sam sov det bästa han gjort på hela veckan under tiden :-)

Tyvärr har lilleman börjat krångla med sömnen, han vill absolut inte somna oavsett hur trött han är (både dagtid och nattetid) utan minst en halvtimmes gnäll och bråk. Och så har han börjat vakna mitt i natten i samband med amningarna och inte kunna somna om, och sen så vaknar han vid sju på morgonen ändå... Härom natten satt jag och försökte få honom att somna om mellan 02.15 och 03.45 *suck*
Para ihop det beteendet med att jag har grava insomningsproblem själv så kan ni ju tänka er hur mycket sömn det blir... Menmen, det går väl över när han börjar äta mer riktig mat och får bättre mättnadskänsla på kvällen.
Han älskar iallafall sin gröt och sina puréer!

Han har utvecklats något alldeles enormt den senaste tiden, han kan leka (dvs förstå olika samband), han har blivit bättre på rullandet och på greppandet och så har han ju lärt sig ta sig fram i stolen också :-) På lördag blir han sex månader, vår lille plutt!
En liten bild på Sam och hans älskade stol:



Idag har vi bara varit ute en liten runda till affären och Sam somnade i vagnen som vanligt :-) Imorgon ska vi på mammafika, ska bli kul!

Ha det så skönt i höstvädret! (Har ni märkt att helt plötsligt hade löven ändrat färg, bara sådär?!)
//J

5 kommentarer:

Anonym sa...

OJ, jobbigt med sömnen. Hoppas att han kommer ur den där fasen snart. Jag längtar till Skolbebisen får ha en sån där stol, verkar så himla skoj!

Jonna sa...

Ja, det är skitroligt att titta på :-D

Päm sa...

ja jag vet jag är jättedålig på att skriva ;) mkt att göra tro mig.... plugg plugg plugg plugg... men det låter som du har haft en sömnig men trevlig vecka! hälsa sam och anders från mig ;) kramisen!

Fru Choklad sa...

Hoppas krånglet med nattsömnen är kortvarigt. Lilla damen är lite så just nu också så jag är ganska slut nu. Inte kul att få störd sömn och sedan behöva jobba på det, men som tur är så är det inte varje natt. Han fixar säkert till det gulleponken.
Ha en underbar helg.
(Jo det gick väldigt fort från grönt till höstfärger på träden. Bara sådär!)
Kram

Jonna sa...

Päm och Choklad: Tack :-) Ja vi hoppas det går över fort! Kramar!