måndag, juli 14, 2008

Fundering 121

Hur kunde jag glömma att jag blev utmanad?

Jag blev utmanad av Skolfröken för ett tag sedan ju!

Regler:
-Posta reglerna först.
- Svara på alla frågor.
- Skicka vidare utmaningen till 6 andra bloggare.
- När du postat dina svar, berätta det för den som utmanade dig!

Fem saker som fanns på din Att-göra-lista idag:
1. Sova ut! (Älsklingen brukar låta mig göra det på helgerna!)
2. Gosa med lilleman
3. Åka och handla
4. Baka blåbärspaj
5. Se en film

Har gjort allt faktiskt!

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Hade nyss fyllt 18 år. Sommarjobbade på demensavdelning på ett äldreboende. Var fortfarande nyförälskad i Älsklingen efter ett halvår tillsamans :-) Festade med vännerna.

Ställen du bott på?
1 ställe i Norra Åsum, 3 ställen i Kristianstad, 5 ställen i Malmö (inklusive nuvarande lägenhet) och 1 ställe i Västra Klagstorp.
Hmm, 10 ställen på 28 år, jag är nog nomad tror jag :-) Längsta uppehållet blev en lägenhet i Kristanstad där jag bodde i 6½ år.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
1. Köpa drömhuset
2. Se till att familjen var oberoende av lån och liknande
3. Resa jorden runt
4. Shoppa :-)
5. Skänka till välgörande ändamål

Personer du vill veta mer om:
Är nyfiken på hur onda människor tänker!

Jag utmanar: Linda, Aradia, Choklad i Kvintcirkeln, Lilla Duktig, Päm och The Crazy Catlady

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag antar och skriver så fort som möjligt :)

Lilla Duktig sa...

Game on!

Anonym sa...

hade för mig att jag skrev grattis till dig... antar att jag drömde då.

Så grattis i efterskott :)

Jonna sa...

Linda och Lilla Duktig: Ska bli spännande att se :-)

Zabbat: Du drömde nog ja :-) Tack ska du ha!

Päm sa...

har skrivit nu ^^ synd att jag missade dig och Sam idag :( har jobbat hela helgen och ska börja imorgon igen så hela denna dagen har gått åt till lägenhetsvisning och packning.. bleh... men ni får ta en resa hit igen ngn gång eller vice versa?

Jonna sa...

Päm: Jag såg det :-) Ja det var synd, speciellt nu när du ska flytta... Men Sam var ändå på riktigt tjurigt humör så det kanske inte hade varit så kul ändå :-) Du är alltid välkommen hit!