fredag, juni 08, 2007

Fundering 57

Varför är det ingen som bloggar när jag vill läsa nåt kul?
Då får jag väl själv göra slag i saken då (inte för att jag har något kul att skriva).

Det är ungeför 27 grader ute, solen skiner från en klarblå himmel och jag sitter fast på kontoret... Okej, här är svalt men det är nog det enda positiva.

Lite sur idag, har fortfarande fullt upp med anbud och annat VIKTIGT arbete, och så kommer de och ber mig hjälpa till att flytta kopiatorn samt tömma och möblera om det rum kopiatorn stod i. Detta eftersom vi får in en nyanställd på måndag och - whoops - var ska han sitta? *suck* Hört talas om planering och struktur?
Och varför, varför, varför är det alltid jag som får vara slav?

Jaja, nu sitter jag ju och bloggar så jag kanske inte ska gnälla alltför mycket ;)

Idag är det fredag men känns ju inte alls så eftersom vi var lediga i onsdags. Och då passade jag på att slappa ordentligt :)
Sov till tolv och låg på sofflocket till tre :) Sedan fick vi duscha, fixa min cykel samt cykla och handla på ganska kort tid eftersom min kära kollega ringde och bjöd in sig till fika hos oss :D
Sedan fikade vi och snackade skit i ett par timmar, vilket var mysigt som vanligt!
Det kändes verkligen som söndag, så igår och idag har följdaktligen känts som måndag och tisdag. Vilket är dagens glädjeämne, för det känns såååå härligt att veta att det ligger två dagars ledighet med kanonväder framför en :) *yay*

Ikväll ska jag försöka laga nåt gott till min älskling som förhoppningsvis inte är lika vidbränd (RÖD) idag som igår, stackaren.

Nej, nu MÅSTE jag verkligen återgå till arbetet! *piskar mig själv* (ska bara ta en kopp kaffe först)

Ha en underbar helg i sommarvädret!
//J

Inga kommentarer: